Lyckades han även om det typ är supersvårt att kasta ut lamiors själar ur kroppen? För att vara specifik, +Ob3T6 svårare... Jag är imponerad...
Vad det gäller att ha tagit över en Lamiakropp så antar jag att man fortsätter vara lamia... Kroppen är ju död, hjärta och sådär slår väl inte på en lamia? Alternativet som jag ser det är att när lamians själ blir utsparkad så dör kroppen helt, konstigt att det inte står något i V&N om detta, där de faktist nämner, schamanism, andeförnimmelse, andestrid och vad som är speciellt för lamior i dessa sammanhang...
Fast det e klart, skapelseprocessen för en lamia är ju lite speciell, så om du verkligen vill att kroppen ska bli levande igen så kan man ju säga nå't i stil med att gudinnan tar bort sin välsignelse ifrån kroppen och den blir levande, eller så dör den helt...
Fast då frågar man sig varför nattens drottning inte tagit bort sin välsignelse ifrån "de utstötta" egentligen... Så det ligger nog inte i hennes makt egentligen, hon skapade bara lamiorna, hon verkar inte ha någon kontroll över vilka som får och vilka som inte får välsignelsen...
Logiskt sätt att förklara varför kroppen skulle bli levande igen kan jag nog inte ge... Att hjärtat plötsligt börjar pumpa runt blodet i kroppen igen låter inte logiskt... Det som verkar skapa en lamia är faktumet att personen fått i sig lamiablod, och det försvinner ju inte bara för en ny själ hamnar i kroppen...