Re: Prioritering
Anser man att man behöver mer information om vapen och dylikt än det som finns i Offensiv så är det SORGLIGT!
Isåfall tycker jag att man kan hålla sig utanför diskussionen.
Personligen anser jag att Neotech är ett rollspel med otaliga möjligheter även utanför städerna. Faktum är att de flesta uppdrag och scenarion vi har genomlevt har utspelat sig utanför just städerna. Detta pga många orsaker men jag vill poängtera att när rollspelet dessutom har haft en tendens att fokusera mycket på just vapen och dylikt, kan de ändå relativt "lätta" vapen som hittills presenterats, verka oförmögna att hantera alla de hotfulla situationer som RP kan tänkas konfronteras med i mer krigsliknande miljöer, (ex narkotikaplantager, krigsdrabbade områden i tredje världen osv osv, där krigsherrar, gerillafraktioner och regimtrogna slåss emot varandra...>
De moduler som har presenterats inför framtiden verkar fokusera mycket på städer, vidare beskrivning av kampanjmiljön osv osv.. Detta är iofs bra, dock saknas den militära aspekten fortfarande i stort och det är den jag saknar.
Jag anser inte att det är mängden av vapen och vapenmodeller som är det viktiga och det är inte heller det denna diskussion handlar om. Det är snarare fråga om andra typer av vapen, exempelvis rekylfria vapen, stridsfordon och tyngre vapenslag.