Vitulv
Årets spelledare 2011 och 2013
Jag har fått intrycket av att folk i allmänhet (eller snarare aktiva forumiter på rollspel.nu i allmänhet) inte är särskilt förtjusta i lapptäcksvärldar*. Själv gillar jag lapptäcksvärldar då variation för mig är mycket viktigare än konsekvens (dessutom tycker jag egentligen inte att de rubbar konsekvensen, då vår egen värld är ett riktigt jävla lapptäcke, och har varit så under hela vår historia, typ).
Hur ser folk på det här egentligen? Är det okej att man har ett rymdfarande land i samma kampanjvärld som det finns länder där folk bor i lerhyddor?
* Med lapptäcksvärldar menar jag då (i huvudsak) fantasyvärldar där det skiljer stort mellan olika länder/kulturers teknologiska framsteg. T.ex. att det i ett land bor typiska medeltidsriddare, och i landet bredvid bor typ romerska legionärer eller renässansmänniskor.
Hur ser folk på det här egentligen? Är det okej att man har ett rymdfarande land i samma kampanjvärld som det finns länder där folk bor i lerhyddor?
* Med lapptäcksvärldar menar jag då (i huvudsak) fantasyvärldar där det skiljer stort mellan olika länder/kulturers teknologiska framsteg. T.ex. att det i ett land bor typiska medeltidsriddare, och i landet bredvid bor typ romerska legionärer eller renässansmänniskor.