Nekromanti Lasersikten

seinet

Swashbuckler
Japp, jag visste att det fanns någonstans

Kolla sida 136-137 i Offensiv, där står reglerna för olika riktmedel (från sida 135 står det även information om riktmedeln).

Annars är det bara att som spelledera bestämma att det blir lättare, och dessutom blir det ju en jävligt cool effekt med lasersikten ifall det är rökigt där man springer omkring med puffran :gremwink:

/Seinet Wintermute - Funderar på att glo på TV istället

Magnus L

Hero
Tänk på..

..att lasersikten inomhus röjer din position fullständigt. Hade jag sett en prick på väggen vid hörnet jag just skulle avancera runt så hade det varit: "jag kastar spräng, spräng kommer" direkt.

Honken

Hero
Re: Japp, jag visste att det fanns någonstans

Annars är det bara att som spelledera bestämma att det blir lättare, och dessutom blir det ju en jävligt cool effekt med lasersikten ifall det är rökigt där man springer omkring med puffran

Men, det är ju dessutom i rök som röjer dig ännu mer då man kan följa den röda strålen till din bössa, dessutom så gör ju rök så att man inte kan se sin fi, så då har ju egentligen lasersiktet ingen nytta...

/Honken - som vill vara lite bitch just nu...

Pendragon

Swashbuckler
Re: Tänk på..

Hade jag sett en prick på väggen vid hörnet jag just skulle avancera runt så hade det varit: "jag kastar spräng, spräng kommer" direkt.
Jag hade hållt käften och låtit granaten bli en otrevlig överraskning.
Hade jag INTE haft en grant till hands, hade jag möjligtvis börjat gasta om "Handgranat färdiga! Handgranat eld!" högt och tydligt...

/Joel - tillämpar fula tricks