Nekromanti Learam-novis

kitty

Veteran
Hej alla som vet mer än jag!

Ska imorgon, fredag, spela rollspel för första gången i mitt liv. Skulle spela i våras o skapade då världens häftigaste lilla missla o läste in mig på misslorna jätteduktigt. Det blev dock inget spelande o nu verkar min lilla Lia ha blivit förlorad i röran hos den som då skulle vara spelledare.

Anyway, skam den som ger sig. Nu ska jag göra ett nytt försök o det bidde en learam-alv vid namn Seska. Mycket längre har jag inte kommit. Jag kommer inte att hinna läsa in mig så mycket som jag vill o borde utan vänder mig då till er för några lättbegripliga, handfasta tips om vad jag som nybörjare bör tänka på när jag nu ska spela Learam.

Jag finns vid datorn till kl 16 idag o suger åt mig info.

Tack på förhand!

Kitty

Leopaexd

Veteran
Du bör tänka på att Léaram håller väldigt hårt på sin heder, är gästfria och ibland ganska aggressiva. Léaram kommer väldigt dåligt överens med Thism och Sanari. De har ytterst goda kontakter med Tokon, och dyrkar i viss mån Draken.
För mer information bör du ta en titt i boken Alver. Information om alviska kläder finns på www.foxtail.nu.

Baelor

Veteran
Du burde nok lese det som er på www.foxtail.nu . Men du må passe på at du ikke skaper en fanatiker. (Learamà uten personlighet.)

Mitt beste tips til deg er at du nyter livet, rollspillet og så etter det kan du legge til et enkelt hederskodeks og stolthet over å være en Learamà. For så vidt jeg husker er Learamà stolte over hvem dem er, og sin klan/familie.

Så lenge du spiller en Learam som er stolt at han/hun er Learam vil du ikke trampe i ******. Og det vil bli en session som du ikke vil glemme på lenge.

Innlevelse og gleden over spillet/personligheten er det viktigste. ALT annet kommer etterpå.

Mouja

Hero
Bra val! Léaram är allt bra roliga...
Som redan påpekat går Léaram mycket på heder.. sedan tror vissa av dem även på Tokons tro osv.

Men en sak som jag tycker du bör påpeka ofta (om ni inte är i Alarinn) är att dörrar är mycket obehagliga.
Sedan ska du även undra varför de inte har getter eller får på taken och varför allting så sy mysko ut.
Léaram tycker att det ska vara praktiskt före snyggt.

Ser du en thism snubbe så påpeka att han inte har skägg på ett högst förnedrande sätt :gremwink:

-BoNe-

Warrior
Leram alver är så lika skottar (folk som bor på skotland) så det är inte klokt..

Dom är väldigt häftiga..

rax

Swordsman
Lite grundläggande info om léaram finns på Neogames hemsida . Ladda ner gratiskapitlet om Mundana så får du kortfattad info om de flesta länder o raser.

Annars kan du ju alltid tänka dig en skotsk samurai så ligger du inte långt ifrån stereotypen. :gremgrin: Nä, allvarligt talat så har övriga skribenter gett hyfsade tips redan - heder, heder, o heder. Gillar inte thism o sanari. Inte särskilt vänskapliga mot sabrierna heller. Poor and fiercely proud of it.

/Rax, föredrar dock individer som RP - spela alltid någon du vill vara :gremwink:

Mouja

Hero
Jag tror jag hört någon säga "Samurai skottar" någon gång... vilket stämmer ännu bättre :gremwink: