Nekromanti learn to know each other - one step further

Man Mountainman

Storsvagåret
Hehe, det här är testet jag väntat på i hela mitt liv.

Jag är 23.66864% nörd, och alltså bara "geek". Hmmm, jag får ligga i. :gremsmirk:

GrottrolletNaug

Swashbuckler
27.12893% Geekish [ANT]

I alla fall mer nörd än Netfeed. Frågan är bara om det är bra eller dåligt. :gremwink:

/Naug

Ackerfors

Alas, your rapids!
Dags att erkänna nu alltså?

Jag har gjort testet tidigare och den sorgliga (?) sanningen är att jag kommer upp över 40% (vet inte exakta) och likadant med evil-testet som finns som fungerar ungefär likadant... Över 50% evil...

Netfeed

Swashbuckler
Re: 27.12893% Geekish [ANT]

tja, de flesta frågor med steven jacksson eller rollspelrelaterade frågor kunde jag iaf hoppa över, dock inte alla :gremwink:
sedan slapp man ju alla de däringa miniräknarfrågorna :gremsmile:

Johan K

Gammal & dryg
12.62327% - Geekish Tendencies

Tjaa, vad ska man säga...
Är på god väg att bli en riktig geek... :gremgrin: :gremgrin:

Morgoth

Swashbuckler
Heck.

"17.15976% - Geek"

Lite väl högt för min smak faktiskt. :-(

//det var ett roligt test, men geekighet är ett ganska luddigt begrepp vill jag mena. handlar det om att man läser mycket utan att fatta något? handlar det om att man inte träffar folk? eller handlar det om att man använder // som markör för att definera början av en kommentar i ett script?

Dimfrost

Special Circumstances
27.0217% - Total Geek

Det var främst "I know" och "I have read" som jag fick mest poäng på...

/Dimfrost

seinet

Swashbuckler
Seinet: 17.94872% - Geek

Jag får "skylla" på influenser från klasskamrater under gymnasiet (minst en av mina polare under gymnasietiden var med i WCT) samt valet av mina utbildningar: Först läste jag ju ett år på Naturvetenskaplig problemlösning vilket gav kunskaper inom fysik samt det jag läser nu, Datoringenjör... då skall man ju kunna C++, UNIX, diverse kommunikationsprotokoll och annat.

Och sist, men inte minst, vill jag "skylla" på alla er nördar :gremwink: som hänger här :gremlaugh:

/Seinet Wintermute

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Heck.

det var ett roligt test, men geekighet är ett ganska luddigt begrepp vill jag mena. handlar det om att man läser mycket utan att fatta något? handlar det om att man inte träffar folk? eller handlar det om att man använder

Jo, det är ju inte ett test man ska ta på något som helst allvar. Frågorna är ju ganska fokuserade på fördomar snarare än faktum. Fast jag antar att 40+% är oförsvarbart. :gremblush: :gremwink:

Rickard

Urverk speldesign
27.21893% - Total Geek [edit]

Buhuu.. Till mitt "försvar" så har jag blivit indragen i de flesta saker vilka är följande..

"worn 2+ watches at the same time"
Tja, jag räknade mobilen som en klocka och armbandsuret som ett annat..

"taken notes in more than one color"
Var tvungen till det då läraren gjorde flera linjer på en och samma graf..

"corrected a professor in class"
Gör inte alla det? Fast det är väl för att de inte vågar och istället sitter tysta..

"a subscription to a sci-fi or computer magazine"
Fick en i födelsedagspresent.. Inte mitt fel..

"a nature or science magazine"
Jag fick Ny Teknik när jag blev medlem i ingenjörsfacket.. Nog för att jag blev det bara för att få Ny Teknik på köpet.. :gremtongue:

"to a games or gaming magazine"
Jag stödköper rollspelstidningar, ok?

"called a geek"
Jag har inget emot det.. Jag faktiskt argumenterar för att få bort den negativa termen i "geek"/nörd, precis som jag försöker hitta på ett positivt ord för "tjock" (inte för att jag själv är det utan för att tjejer med lite "hull" är snyggt enligt de flesta killar)..

"in a math competition"
Läraren anmälde mig.. Jag hade inget med saken att göra..

"roleplayed" med följande "3+ times a week" och "for 12 hours straight (or longer)"
Självklart att man vill kolla gränserna för vad man klarar av i sin hobby..

"introduced several people to roleplaying"
Vad ska man annars göra när hänger med någon som inte är med i spelgänget och när vi redan planerat en spelkväll? Personen kan ju inte bara sitta lyssna och titta på..

"gamed in a tournament"
LinCon har ju rollspelsturneringar.. Själv vill jag bara spela rollspel..

"gone to the movies alone"
Det var en hemläxa och jag blev tvungen att "sista-minuten-plugga" och orkade därmed inte ringa någon att gå med..

"skipped parties to /.../ to read or study"
Självklart väl, när man är student?

"obscure movies" och "foreign films"
Förlåt då att man, efter 23 år, har tröttnat på hjärnlösa Hollywood-produktioner..

"2+ calculators"
Alla har väl ändå minst 2 miniräknare hemma?

"glasses"
Inget jag kan få för.. Dessutom bär jag dem endast hemma eller när jag är enbart med kompisar..

"software company t-shirts"
Fast min Tac2-T-shirt har fått väldigt bra och nostalgisk respons.. En god investering med andra ord.. :gremsmile:

"as little brand name clothing as possible"
Vaddå? De är ju dyrare och dessutom är det bara idioter som köper att man bara måste köpa märkesvaror..

"a digital watch"
Jag har aldrig lärt mig den analoga (det är sant!)..

"followed comic strips online"
Jaha.. Jag får väl tacka Feuflux för den poängen.. :gremsmirk:

"indexed and catalogued any personal collection"
Jag räknar mina MP3:or som en personlig samling.. Musik kan väl ändå inte vara nördigt?

"a hard drive dedicated to mp3s"
Ops...

"exaggerated on this test to score better"
Tja, räkna mobiltelefon som klocka och MP3-samling som personlig kan väl vara en mindre överdrivelse..?

"Throughout my life, my level of geekiness has only increased"
Det här gör jag har jag gjort i mitt "vuxna" liv:
a) Jag pluggar data vilket format mitt intresse..
b) Slutat bry mig om ordet "nörd" och kan därmed hänge mig åt vilka intressen jag vill..

"I can think of other things that should get me points on this test"
Saker som jag kan tänka mig kan ge bonuspoäng.. Jag har astma (fick det ofrivilligt i år), beskriver mig själv som nörd, sätter upp argument för att jag inte är nörd på ett rollspel-forum..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som även har gjort några geek-saker bara i och med de ämnen han pluggar

<font size="1">[edit] Lade dit kommentaren om D12 (inte rappgruppen då), rättade något stavfel samt gjorde något mer du aldrig kommer att lista ut</FONT>[color:"green"]

Rising

Vila i frid
Major geek...

...men jag fick extremt mycket plus bara för att jag är så osocial (bio är bäst när man går själv, och jag är världsmästare på att banga från partyn), råkade gå på det tekniska programmet (man måste ha en avancerad miniräknare där, och jag gjorde spel i den så att jag kunde slippa bry mig om lektionerna) och för att jag tyckte testet var häftigt och ville ha hög poäng.

Men... kulkul.

Mest stolt blev jag för att jag hade en pre-NES videospelsmaskin, nämligen Atari 2600, som fortfarande är den coolaste spelmaskinen genom tiderna. Kolla några grymma spel här. (Combat är det bästa multiplayerspel som någonsin gjorts, i mitt tycke. Man kan lira med tanks och flygplan, med alla möjliga variationer av cloaking, studsande skott, bombflygplan, styrbara skott, lera, barriärer, moln, whatever. Perfekt spelkänsla, och 100% våld för pengarna!)

/Rising
kommer ihåg att konstiga saker kunde hända om man sparkade på nätkontakten medan man spelade, särskilt i surround, så det var som en sorts fysisk spelpåverkan. Väldigt häftigt. Spelmagi. Vi tyckte att det var helt magiskt häftigt när vi var små. Förresten kunde Zelda bli lite konstigt om man lade det i kylen, det var en annan ball grej.

chrull

Stockholm Kartell
14.99014% - Geekish Tendencies

tja.
lite högt. fast å andra sidan har jag svårt att ändra på något.

Eksem

Champion
17.15976% och därmed en: Geek

Av någon anledning plockade jag en massa poäng p.g.a filmer jag sett. Dels kollar jag aldrig på film, och dels kollar jag mest på typ Highschool-filmer och sånt.

Feuflux

omjonasson.se
20.31559% - Geek

20.31559% - Geek

Och ändå överdrev jag som fan för att få högre poäng. :gremlaugh:
Haha, nej, jag svarade så sanningsenligt som det gick.

Balderk

Swashbuckler
15,18738% = Geek

:gremgrin:

Ja, där är sanningen jag alltid misstänkt. :gremsmile:

Tilläggas bör att det var rätt mycket fördommar. Jag kan ju inte gärna råför att jag har ett stort synfel och behöver ha glasögon hela tiden, eller att de gått sönder och jag försökt laga dem själv... Det är ju rätt självklart tycker jag iaf (glaset hade hoppat ut som jag fick skruva ihop dem igen, kunde ju inte se om jag bara hade ett glas) plus en massa andra fördommar också.

/Balderk

* <font size="1"> Edit: Allt från tilläggas bör </font size>