Nekromanti Legend

Organ

Out of time, out of mind
Jag flyttade i helgen och när det var dags att tomma källaren hittade jag ett skrymmlse som jag inte rotat igenom sedan dackefejden känns det som. I sagda skrymmlse hittade jag diverse blandade prylar, bland annat en lite rollspelsrelaterade grejor som jag inte ens mindes att jag ägde. Bland de nyfunna skatterna fanns det ett nummer av speltidningen Legend (nr. 3 1987). Jag blev lite nyfiken och försökte hitta lite info på nätet om tidningen och dess historia men kammade noll. Så nu undrar jag, finns det nån som kan svara på följande frågor:

1. Hur många nummer kom ut?

2. När kom de ut?

3. Vilka låg bakom den?

/Anders (bor i kartonger och kommer nog fortsätta med det ett bra tag) /images/icons/sad.gif

DanielSchenström

Swashbuckler
http://hem.passagen.se/rollspelsmuseum/

Du hittar dem under tidningar, men trots att jag scannat in allt jag har och skickat det har det inte kommit upp. Hmmm...

Ur minnet:

12 nummer kom ut, under 86-88, och det var folk från D&D-förbundet med flera som gjorde den.

Hobbyspel.com har ett par av dem inne senast jag kollade.

Oldtimer

Slava Ukraini!
Det är ibland skrämmande hur kort minnet är. Trots att Legend var ett av våra slitsamma projekt på Titan Games för bara 15 år sedan, minns jag inte många detaljer längre. Jag får sätta mig i förrådet och öppna några gamla Titan-kartonger - det brukar hjälpa.

Men ur minnet för tillfället:

1. Hur många nummer kom ut?
Inte så många som vi ville. Jag tror inte det blev fler än ett halvdussin, men, som sagt, minnet är svagt.

2. När kom de ut?
Under senare hälften av åttiotalet. Från början av vår storslagna satsning på svenska D&D till strax innan vårt tysta försvinnande från rollspelsarenan.

3. Vilka låg bakom den?
Den gavs ut av Titan Games (formellt var det kanske Svenska D&D-förbundet, men det var ju i praktiken samma sak), vilket betyder att det var jag och Kjell Régmer med hjälp av frivilliga krafter som satte ihop den.

Jag inser att jag nog borde krypa ner en stund i mina gamla kartonger och fräscha upp minnet.

/Mikael - försvinner ner i dammet