Nekromanti Legender & Hemligheter

G

Guest

Guest
Arbetet med Legender & Hemligheter går in i slutspurten och egentligen är det väl sent att komma med förfrågningar om vad ni vill se i modulen. Dock - om ni har förslag eller synpunkter på innehåll eller bokens utformning i allmänhet emottar jag tacksamt mail till dan77@telia.com.

(Eftersom jag är inne på forumen ca en gång per år (skall försöka bättra mig) är det bättre om ni mailar idéer än att posta dem här - men jag lovar att försöka kolla av ev. svar på forumet också.)

Ymir

Liten kantbaron
Tja...vore abnormt önskvärt att äntligen få reda på sanningen ang. Mundanas stenhårt "antydna" hemlighållna bakgrund - det kommande mörkret, alvernas och tirakernas ursprung, förbannelsen etc. Räknar dock med att det kommer i modulen redan...gör det inte det tappar jag sugen på Neogames för gott. :)

- Ymir, som är för lat för att skicka mejl.

Emil

Hero
Dessutom högst intressant info om skapelsen... Everything is not what it seems....

Nope, du lär blir minst lika överraskad av skapelsen som jag blev när jag läste en arbetsversion av det... Så Legender & hemligheter verkar kunna bli en mycket bra bok, både för storslagna kampanjer och som inspiration för enstaka äventyr.

/Emil

Brevis esse laboro, obscurus fio

Eon SE: <A HREF="http://www.alfaweb.nu/eonse" target="_new">http://www.alfaweb.nu/eonse</A>

Sir Foilan

Hero
Vem/vilka illustrerar?

MIG?

Snälla, ha ngn skjysst illustratör!

/Foilan, King of White Fang Lair WU, Baron of Wolves of Svitjod

Big Marco

Läskig
Re: Vem/vilka illustrerar?

Antingen MiG eller kanske en ny, ännu ej officiell talang som är mycket duktig.

-Marco Behrmann

Logos

Veteran
Nöjd

"Antingen MiG eller kanske en ny, ännu ej officiell talang som är mycket duktig."
Det var precis vad jag hade hoppats på att höra.
Snälla låt inte den stygga illustratören av Spelarens handbok rita något mer till Eon.

Sir Foilan

Hero
Re: Vem/vilka illustrerar?

"kanske en ny, ännu ej officiell talang som är mycket duktig"

Minsann, det låter spännande...

/Foilan, King of White Fang Lair WU, Viscount of Wolves of Svitjod

Ymir

Liten kantbaron
Re: Vi visar allt! ;-)

Nej, det har ju redan varit där en gång. De OERHÖRT subtila antydningarna har vi fattat för länge sedan. :)

- Ymir, tycker Krille är bra på att försäga sig (Bekräftar tex i "Dvärgar" att ruinerna vid Kharlahfloden varit alvboningar).