Nekromanti Legender-Historier....

Ingtar

Veteran
Jag har funderat länge på att göra egna "legender" och nu ska jag börja med det.

Så jag undrar om det finns några andra som har gjort egna legender om krigare eller någe liknande, som ni kanske vill dela med sig utav?
det vore trevligt om ni ville det?

mvh: Ingtar

/ I gryningen skall han komma och kräva sin rätt!

Mouja

Hero
Vi har ju alltid legenden om DemonAlven som vandrar omkring på Mundanas yta och ställer till med oreda vartän han kommer. Han slåss med en Ishani eller sitt fruktade svärd; Fele'an Furag ["Evig förbannelse"].
Sägnen säger som så att denne alv (om han nu är alv) tog ned en halv armé ensam, med bara sin Ishani. Mer som sägs är att halva hans huvud är så vanbildat att denne ej går att se på utan att känna vemod. Han lär även en gång ha vart från Léarams släkte då han bär en svart/röd breacam felie (sex gånger två meter tyg lindat på Léarams vis).
Han har även synts tillsammans med en Léaramalv, en tokon-munk som hjälper denne att befria sig från sina synder så han kan få vila i frid.

Men det är ungefär lika sant som att Kiyona skulle vara blond...

Raco

Veteran
Men det mesta är sant coh det är väldugt bra tro mig så jag tycker att ska du ha med legender och historier ska du ha med den alven i alla fall

Tesfforp

Warrior
Observera att denna legend är helt oseriös!

Det finns en legend om en ond missla som kommer ta över Mundana när någon säger dennes sanna namn.
Han ska då komma ned från himlen och döda alla levande varelser på Mundana. Detta räknas ta ca en dag för misslan att döda alla varelser på Mundana, för han tar nämligen med sig 100 miljoner 86:e rangens vandöda med sig till Mundana som han har full kontroll över.