Nekromanti Legender och Hemligheter.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Är det bara jag som har lagt märke till att "Legender & Hemligheter" både ser och känns lite annorlunda? Pärmen är glattare och ryggen har skarpare kanter. Har Neogames bytt tryckeri eller?

Darkly Noom

Veteran
Hmmm... Nja med tanke på att de skaffade sig helt nya redaktioner hela tide så är det ju knappast konstigt. Elle?

Darkly

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jag är lat. Men nu har jag iallafall kollat. Boken är tryckt på ett annat tryckeri än de andra. Någon som vet varför?

Krille

Super Moderator
"Någon som vet varför?"

Lägre pris? Bättre service? Bättre teknik? Snabbare leverans? Det gamla tryckeriet gick i konkurs?

Krille

Super Moderator
"Nja med tanke på att de skaffade sig helt nya redaktioner hela tide så är det ju knappast konstigt. Elle?"

Redaktionen är mer eller mindre konstant (Carl Johan Ström). Eventuellt tillkommer eller försvinner någon person då och då (Daniel Lehto, Dan Johansson, Marco Behrmann), men det påverkar inte tryckerivalet, eftersom det är CJS som som håller i tryckproduktionen.

Får jag gissa (observera att detta bara är en gissning, inte fakta) så berodde tryckeribytet på att det gamla tryckeriet inte klarade av att göra Neotech 2 med dess utfall (marmorplattani över- och underkant som går ända ut till kanten) till ett rimligt pris, eller så beror det på att tryckeriet bytt ägare och namn.