Vi söker dig som:
* har erfarenhet av många olika omnimechs och battlemechs i samtliga viktklasser.
* har erfarenhet av smygoperationer långt bakom fiendens linjer.
* kan arbeta osupportat under lång tid.
* får jobbet gjort.
* älskar din mech.
Följande meriter är ett plus men ej nödvändiga:
* Du har några glada underlydande som inget hellre vill än att kasta sig i döden (eller i ejectionpodden) för dig.
* Du kan tänka dig att skriva långtidskontrakt för exempelvis Victor Steiner Davion.
* Du är landskapsarkitekt i skala 1:1000.
* Har deltagit i exempelvis operation Bulldog och känner till Klanernas stridstaktiker (speciellt Clan Nova Cat).
Jag har gjort en egen version av mechcommander/battletech med mechar i skala 1:500 (min annihilator är 3,5 cm hög och min owens är 1,3 cm låg) ungefär. Av praktiska skäl är terrängen något mindre och i skala 1:1000. Vidare används inte exakt samma vapenuppsättning som i battletech. Tendensen är att de flesta mechar bär på mellan två och fyra vapen. Massor av extra utrustning finns, jumpjets, störsändare (ecm), ballistisk dator (targeting computer), avancerat gyro, aktiv prob (BAP). Reglerna är mycket enkla för att hyfsat snabbt (två timmar) spela ett scenario med upp till 20 mechar. En one on one spelas på mellan fem minuter och en kvart. Spelet spelas blint. Detta betyder att man är ensam vid spelbordet och om fiender är inom ens radarräckvidd (men utom synhåll) visas de som röda pluppar på spelplanen). Spelplanen är tänkt att vara ca 2x2 meter eller större med full terräng.
Du tar kommandot över en legosoldatstyrka eller ett annat militärförband med lite fastare värderingar. Du får välja dina mechar ur urvalet som finns (för närvarande 25 modeller). Du kan också vara underlydande och blir då tilldelad en mech av din befälhavare. På spelplanen gäller en person en mech. Det finns även tanks, flyg o helikoptrar men dessa kommer antagligen att spela en defensiv roll.
Sedan drar vi igång en serie slag under våren. Om du är legosoldat kommer du att få info om diverse kontrakt som du har möjlighet att ta. Med din grunduppsättning mechar ska du försöka överleva, tjäna pengar o kanske få ett längre kontrakt (vem vill inte ha ett permanent försvarskontrakt hos Victor Steiner Davion?). Det kommer att finnas möjlighet till salvage och antagligen en svart marknad där mercenaries kan handla. Varje slag tar ett par timmar och infaller då alla deltagande har tid. Eftersom jag har svårt att arrangera mer än ett slag åt gången kan det vara lite glest mellan speltillfällena.
Om detta låter interssant så messa mig!
* har erfarenhet av många olika omnimechs och battlemechs i samtliga viktklasser.
* har erfarenhet av smygoperationer långt bakom fiendens linjer.
* kan arbeta osupportat under lång tid.
* får jobbet gjort.
* älskar din mech.
Följande meriter är ett plus men ej nödvändiga:
* Du har några glada underlydande som inget hellre vill än att kasta sig i döden (eller i ejectionpodden) för dig.
* Du kan tänka dig att skriva långtidskontrakt för exempelvis Victor Steiner Davion.
* Du är landskapsarkitekt i skala 1:1000.
* Har deltagit i exempelvis operation Bulldog och känner till Klanernas stridstaktiker (speciellt Clan Nova Cat).
Jag har gjort en egen version av mechcommander/battletech med mechar i skala 1:500 (min annihilator är 3,5 cm hög och min owens är 1,3 cm låg) ungefär. Av praktiska skäl är terrängen något mindre och i skala 1:1000. Vidare används inte exakt samma vapenuppsättning som i battletech. Tendensen är att de flesta mechar bär på mellan två och fyra vapen. Massor av extra utrustning finns, jumpjets, störsändare (ecm), ballistisk dator (targeting computer), avancerat gyro, aktiv prob (BAP). Reglerna är mycket enkla för att hyfsat snabbt (två timmar) spela ett scenario med upp till 20 mechar. En one on one spelas på mellan fem minuter och en kvart. Spelet spelas blint. Detta betyder att man är ensam vid spelbordet och om fiender är inom ens radarräckvidd (men utom synhåll) visas de som röda pluppar på spelplanen). Spelplanen är tänkt att vara ca 2x2 meter eller större med full terräng.
Du tar kommandot över en legosoldatstyrka eller ett annat militärförband med lite fastare värderingar. Du får välja dina mechar ur urvalet som finns (för närvarande 25 modeller). Du kan också vara underlydande och blir då tilldelad en mech av din befälhavare. På spelplanen gäller en person en mech. Det finns även tanks, flyg o helikoptrar men dessa kommer antagligen att spela en defensiv roll.
Sedan drar vi igång en serie slag under våren. Om du är legosoldat kommer du att få info om diverse kontrakt som du har möjlighet att ta. Med din grunduppsättning mechar ska du försöka överleva, tjäna pengar o kanske få ett längre kontrakt (vem vill inte ha ett permanent försvarskontrakt hos Victor Steiner Davion?). Det kommer att finnas möjlighet till salvage och antagligen en svart marknad där mercenaries kan handla. Varje slag tar ett par timmar och infaller då alla deltagande har tid. Eftersom jag har svårt att arrangera mer än ett slag åt gången kan det vara lite glest mellan speltillfällena.
Om detta låter interssant så messa mig!