Nekromanti Lemuriakartan?

anth

Vetefan
Anders/Krister.
Jag har lite problem med Lemuriakartan.
Det är helt OK att ni ritat om antarktis, det är ju inte antarktis längre.
Men jag är lite förbryllad över att ni flyttat afrika.
Godahoppsudden ska ligga c:a 20 grader öst, men ni har placerat den c:a 60 grader öst.
Finns det någon logisk förklaring som jag missat?

Troberg

Sinister eater
Men jag är lite förbryllad över att ni flyttat afrika.
Godahoppsudden ska ligga c:a 20 grader öst, men ni har placerat den c:a 60 grader öst.
Finns det någon logisk förklaring som jag missat?
Mer plats för annat?

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Afrikas felplacering är nog schabbel från min sida :gremfrown: när jag gjorde den skiss som Arfert använde som grund för sin karta. Den kontinenten ska ligga på rätt ställe.

Dimfrost

Special Circumstances
Kontinenten ska ligga på rätt ställe, ja, men vad säger att den faktiskt gör det? Det här skulle man kunna bygga mycket på: en morgon upptäcker man att Afrika ligger fel. Vad är det som har hänt? Ungefär som i Peter Nilsons roman Projekt Nyaga, där man plötsligt upptäcker att Pluto ligger fel...

/Dimfrost, missar aldrig en möjlighet att konspirera

anth

Vetefan
Hello Africa! Tell how you're doing. [OT]

Kontinenten ska ligga på rätt ställe, ja, men vad säger att den faktiskt gör det? Det här skulle man kunna bygga mycket på: en morgon upptäcker man att Afrika ligger fel. Vad är det som har hänt?
Låt oss börja med att ta en titt på konsekvenserna om Afrika flyttas 40 grader österut:
1) Medelhavet slutar existera då afrikas nordkust flyttas.
2) Algeriet hamnar i nuvarande Saudiarabien, Libyen i Iran, Egypen i Pakistan och Somalia ungeför vid SriLanka.
3) Jag är ingen expert, men jag antar att vi talar om ganska intressanta meterologiska/geologiska fenomen, det finns säkert andra roliga fenomen också som jag inte kommer på nu.

Förutom vetenskapsmännen som förtvivlat försöker räkna ut vad som hänt så får man brottas med domedagsprofeter, krig och andra roligheter människor brukar hitta på vid katastrofer.

Organ

Out of time, out of mind
Re: Hello Africa! Tell how you're doing. [OT]

>1) Medelhavet slutar existera då afrikas nordkust flyttas.

Vilket i sin tur kommer få en ENORM påverkan på Sverige och svenskarna, då deras semestervanor helt kommer stjälpas över ända och att begrepp som t.ex. "grisfest" och "sistaminuten-charter" helt kommer försvinna ur svenskarnas begreppsvärld :gremgrin:

/Anders

Nightowl

Champion
Ett exempel: I Castle Falkenstein verkar kartan visa att det finns en landbrygga över Östersjön nånstans vid Åland. Jag hittat på en ball ingame-förklaring om hur trollen byggde den där i samband med Gustav IIIs ryska krig.

Sedan fick jag tag i ett supplement (Comme Il Faut) och det visar sig att kartan bara var sugig i största allmämnhet. :gremtongue: (Det finns annan sugighet i samband med Skandinavien i CF, vilket troligtvis beror på källbrist).

Men förklaringen behöll jag i mitt kampanjsnickrande. Där ser man, man kan göra skojiga grejer av konstruktörernas missar!

Erik, sedelärande