Caen Ka-sun-dor
Hero
Tänkte att jag skulle föreslå en ny spell för min DM när jag går upp i lvl. Spellen jag tänkte mig är ungefär som följer: Samma som spell turning, fast skickar tillbaka 1d2+3 spell levels( alltså hälften jämfört med spell turning). Tänkte mig att den skulle vara en lvl 4 spell ( alltså halva spell lvln jämfört med spell lvln för spell turning, avrundat uppåt). Den där halva lvln det skiljer från att det ska vara exakt hälften vill jag antingen ska gå till att man får välja vilka spells som turnas eller att man får välja när man stänger av spellen, så länge det är inom den verkningstid som vanlig spell turning har.
En annan variant som jag kan tänka mig är att man väljer vad den ska absorbera men att den inte skickar tillbaka spellen på motståndaren eller att den i så fall ökar till lvl 5 och skickar tillbaka 1d2+4 lvls eller något sådant.
Förslag?
En annan variant som jag kan tänka mig är att man väljer vad den ska absorbera men att den inte skickar tillbaka spellen på motståndaren eller att den i så fall ökar till lvl 5 och skickar tillbaka 1d2+4 lvls eller något sådant.
Förslag?