Nekromanti Letar efter en sci-fi tv-serie

Dr. Acula

Veteran
Kan nagon vanlig sjal hjalpa mig komma ihag vad denna tv-serie heter?
Allt jag kommer ihag ar enstaka saker men jag hoppas det ar tillrackligt for att nan ska veta vad jag pratar om.

Nagon gang under 90-talet visades den pa 4an.

Den handlade om en framtid dar en utomjordisk ras startat krig mot manniskorna, har for mig att det hela borjade med att de utplanade en av vara kolonnier pa en annan planet.

Serien handlade om en grupp piloter som slogs mot utomjordingarna i rymdstrider. Har for mig att gruppen hette nat i stil med Wild Cards eller nat.
En av piloterna var en cyborg eller sa var han genmanipulerad, men det var nat skumt med honom.

I ett avsnitt sa hamnar de pa en planet tillhorande fienderasen och de stoter pa nan sorts fodelsekammare under jorden, dar utomjordingarna forvarar sin avkomma i vaggarna.

I slutet av serien sa paborjas fredssamtal med utomjordingarna men nagot gar snett och kriget bryter ut igen. Vill minnas att nagon manniska dodar utomjordingarnas sandebud i en forhorscell eller liknande rum.
I sista avsnittet sa utplanas storre delen av gruppen.

Tacksam for hjalp

Bunny

Crazy like a fool
Max Raven said:
I Sverige kallade vi den Slaget om Tellus av någon outgrundlig anledning.
Jag tänkte väl att det var den serien som menades. Tack för att du redde ut det för mig. Jag såg den ganska flitigt när den gick på TV och gillade den mycket som tonåring.