Nekromanti Letar efter olika händelser som kan hända

BuD

Veteran
Jag har ingen fantasi längre... jag vet inte vad jag kan göra mot en fet(104kg klump 163cm) alkimist som e stormrik(äger 4% av Camrad) och två stadsvakter... snälla hjälp mig med några funurliga ideér, som kan hjälpa mig att få ihop ett bra äventyr åt de. Undrar om ni har någon bra ideé angåeende vad en magiker kan göra för vapen, och han har fortfarrande maktvansine om ni fortfarande undrar :)
snälla hjälp mig någon... Vet ni om det kommer en bok om flera olika yrken som inte finns i grundregelboken.

Tänd eld på skurkens laboratorium. Om du har tur så brinner han upp tillsammans med det. Då alla är vana att alkimisters laboratorium brinner upp av minsta anledning så kan du nog komma undan med det. Det finns riktigt farliga saker i alkemisters labb./images/icons/wink.gif
Hyr ett gäng råbarkade tiraker som är "sjömän" och be dem spöa skiten och allt annat ur de irriterande sradsvakterna. Då tirakerna seglar i väg så kan ingen fråga dem om vem som betalade dem (inte för att någon kommer undra, tiraker slåss med allt och alla och behöver ingen anledning till att slå skiten ur folk).

"I begynnelsen skapade människan Gud"

hatten

Swashbuckler
Tja sabotage kan inträffa och eld uppstå och eld i en stad är farligt den kanlätt sprida sig och snart kan ett helt kvarter brinna..
Om han är rik och mäktig låt stadsvakten eller kanske en arme snubbe som jobbar åt Jarlen komma fram till att branden orsakades av slarv..
Sen när typ några tusen arga nu hemlösa folk vill ha hans blod så kommer plötsligt hans pengar ha förvunnit från diverse ställen utan bevis så kommer han inte få ut dom och de kommer vägra stadsvakten som är fullt upptagna med att hindre stadens folk från att döda honom kommer inte vilja hjälpa några magiker och alkemister som han tidigare har konkurerat mot kommer vägra ge han stöd tvärt om de kommer vittna om HUR många gånger de har varnat honom för att använda HÄLLA farliga brandframkallande ämnen i stadens kloak

Så snart är han i en situation där flykt är det enda valet............

Alternativt plötsligt utan förvaring fumlar han under ett alkemiskt expriment och magiska krafter från alla de filament som finns i labbet frigörs och helt plötsligt upptäcker vår feta alkemist att han inte är mäniska utan en fet Alv/Dvärg/Tirak/Djur ( annpassa värdena på figuren )
för stridsfärdigheter så blir det samma regler som för schamaner som bytt kropp de är inte riktigt vana vid det nya..

Sen kommer stadsvakten som såg en konstigt explosion och hittar honom uppenbarligen så är han INTE ägaren fel art till och med.. SÅ de kan arrestera han söka igenom labbet är han en riktig alkemist så har han antagligen smådjur i bur som kan användas till diverse de har nu dött och deras blod ligger överallt.
givet viss tolkar stadsvakten det som om alkemisten är död och mördad och misshandlar sin fånge som hämd..

Livet är en gåta utan enkla svar.<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by hatten on 2001-02-28 00:57.</EM></FONT></P>

inte

Veteran
Låt kungen av Camrad sända bud efter honom och när han åker till honom händer något. eller att han får något uppdrag av konungen typ undersöke en okänd del av värden.