Nekromanti Letar snyggt typsnitt för superhgjältesystem

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
OK, dagens kanske onödigaste fråga:

Jag sitter och pillar på en modifierad variant av en kamrats regelsystem (som äntligen förenklats till den grad att t.om jag kan tänka mig att använda det), med inriktning mot superhjältande. Varianten har arbetsnamnet Spandex. Systemet i sig är hyfsat färdigt, nu över till det viktigaste: Logotypen.

Jag behöver ett typsnitt att arbeta utifrån när jag skapar logotypen, och ärligt talat har jag problem. Jag har stirrat mig blind på för många typsnitt den senaste timmen, och vänder mig därmed till forumets expertis.

OK, kriterier då:

* Ska kännas superhjältigt, men inte alltför flashigt. Tänk Mark Millar, Grant Morrison och Alan Moore snarare än Stålmannen och Supergänget. Betänk att jag är något av en minimalist.

* Läslighet är viktigt. Betänk, som sagt, att jag är lite av en minimalist.

Jag får alltid såna här problem så snart jag försöker mig på att designa något som inte är helt minimalistiskt.

G

Guest

Guest
Jag gillar detta typsnitt... och du som spelar CoH känner säkert igen det :gremlaugh:

Hmmm... förresten, vad gör jag här? Issue 11 kom juh idag! Later!

Rising

Vila i frid
Äh, håll det enkelt. En stor, fet linjär, bara. Tänk på WATCHMEN, hur snyggt det blev, och ändå var det så enkelt.

Var det ett fattigt förslag? Okej, Square, då, om jag nu måste föreslå något. Det är så vanligt att du säkert redan har det på din dator. Men vad som helst kan funka, om du bara tänker på hur sidan i stort skall upplevas, precis såsom fallet var med just watchmen.

Det är absolut inget fel med minimalism, även om jag föreslår att du inriktar dig på grafisk slagkraft och renhet snarare än strikt minimalism i det här fallet.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Wooooh!

*sparar länken för framtida bruk*

Kan förresten meddela att jag hittade fonten AgitProp , och har använt den sedan dess. Får se om Blambot har något som slår den...