Nekromanti Letar webapp för enkelt ritande

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag kom på en webapp jag skulle behöva, men inte vet om den finns. kanske får den bli jullovets projekt när jag behöver paus från >Humanlayoutande?

Nå, såhär tänker jag:

- Ett ganska primitivt ritverktyg. Motsvarande paint, typ. Eller ännu enklare; jag tänker mig något i stil med editorn i Draw Something.
- Möjlighet att spara och dela med sig av sina alster i png-format. Alltså, inte ladda ner, utan länka till på ett enkelt sätt.

Tanken här är väl mest att på ett snabbt och enkelt sätt kunna dela med sig av snabba små skisser man gör, till layout eller logotyper eller whatever, till exempel på ett forum.

Låt oss till exempel säga att jag hypotetiskt sett ville ha in förslag på logotyper till en organisation i ett rollspel. Då skulle man kunna gå till appen, välja typ 200x200 som storlek, göra en snabb skiss, och direkt få en länk till bilden i png-format som man klistrade in i sitt inlägg. Tröskeln sänks, jämfört med att rita i paint och ladda upp nånstans (även om http://snag.gy/ är helt sjukt enkel och bra).

Finns det här? Eller måste jag bygga själv? =)

Gamgolfi

Veteran
Snickrade ihop detta, funkar bra i Chrome, Firefox säcka ihop (i alla fall för min del, version 15.x).

Brainkladd - Beta version

Brainkladd - Temporär webbsida

Om någon vill ändra eller sätta upp den för alla, ta gärna en titt på licensen. (CC BY-NC-SA 3.0)

Snabb edit:
Har inte testat många andra webbläsare, men kastade med en fix för IE9 och högre. Kan tänka mig att Safari och Opera inte bör ha några större problem att köra sidan.
Edit igen: klantade licensen..

krank

Fear said:
Snabb edit:
Har inte testat många andra webbläsare, men kastade med en fix för IE9 och högre. Kan tänka mig att Safari och Opera inte bör ha några större problem att köra sidan.
Edit igen: klantade licensen..
Verkar funka bra (eller "ok", lite hack är det ju) i FF 16 för Windows (8, 64-bit) iaf.

http://testbed.omegarpg.net/kladd/

krank

Sereg said:
Oerhört cool pryl, får jag väl säga. Ligger rätt nära det jag ville ha. Nackdelen jag ser är väl att det krävs inloggning för att kunna spara och dela med sig. Och så tycxker jag att det är lite otydligt huruvida bilder man ritar ligger öppet så alla ser på nåt vis eller om de är privata tills man postar dem på deviantart...