Jag är inte helt hundra på vad som ingår i rollspelsnördstereotypen mer än rollspelandet, vit och man. Många är ju multinördiga, och det är skillnad på klassiskt nördiga aktiviteter och saker man kan snöa/nörda in sig på. Men efter att ha läst vad andra postat så ser jag ut lite såhär:
Nördigt?
Gillar rollspel
Gillar tv-spel (shooters, wrpg, jrpg, taktik, rytm, musik, racing, fighting, action, adventure, 14 spelmaskiner står framme så att jag lätt kan spela)
Gillar några samlarkortspel (Magic the Gathering och Spellfire)
Gillar några figurslagspel (WH40K och Star Trek Attack Wing)
Gillar superhjältar i serietidningar och på tv och film
Är intresserad av seriemediet som helhet
Gillar Star Trek, Battlestar Galactica, Dr. Who, Star Wars och Babylon 5 (för att nämna de mest kända)
Gillar en bunt leksaksfranchise (Big Jim, AD&D, Masters of the Universe, Star Wars, Monster High och Transformers)
Gillar att bygga med Lego
Ritar, mest superhjältande, scifi och fantasy
Skriver, mest rollspelsmaterial och seriemanus
Läser gärna scifi och fantasy
Har en massa plast och tennfigurer som målas, och till det skapande av det som hör till figurerna som terräng
Det mesta jag gillar samlar jag på
Allmänt nyfiken på allt, men lite extra när det gäller historia, religion, astronomi, paleontologi och spjutspetsteknologi och upptäckter med någon slags baktanke om att jag använder det i serieskapande eller rollspelandet
Lätt övervikt
Kan bära glasögon men behöver det inte
Halvohälsosam
Singel 95% av livet
Onördigt?
Gillar inte tecknat med undantag för enstaka filmer och South Park
Undviker fiktiv media baserat på verkligheten om det finns annat med fantastikinslag
Spelar inte spel på PC
Vardagsmotionerar och kan träna mer när jag har råd och sällskap
Intresserad av mode utan att praktisera det, men har bara 6 t-shirts med nördtryck och 2 av dem var gåvor
Är social i grunden, men inte utspelande och bjuder inte på mig själv och undviker fester
Känner inte att jag är helt insnöad på något speciellt nördrelaterat annat än rollspel och Marvelserier
Sen finns det en massa annat som känns som varken eller.