Olle Linge
Snigel
Efter helgen tänkte vi dra igång ett lexicon. Här finns en utförlig förklaring till hur lexicon fungerar, men jag ska ta kortvarianten här. Innan jag gör det vill jag tacka Neel Krishnaswami och vår egen Krille för originalet respektive översättningen av detsamma. I ett lexicon tar varje deltagare på sig rollen av en förstå-sig-påare. Ämnet är något som rör en spelvärld och tillsammans skapar man en serie korta artiklar som på olika sätt relaterar till varandra och bygger vidare på idéer andra har. Det är ett varierat och synnerligen underhållande sätt att konstruera spelvärldar, även om man sedan inte alls tycker att spelet är intressant.
Omgångens mål är att bygga upp delar av spelvärlden Antioch utspelar sig i, nämligen Matrix. Ni behöver egentligen inte ha koll på något mer än första filmen, för allt annat har vi kastat i sjön i vilket fall. Det är absolut inte nödvändigt att man läser på något eller att man sätter sig in i spelet. Fantasi och kreativitet är allt som behövs. Det tar inte våldsamt lång tid heller: två artiklar i veckan i fem veckor, där varje artikel är kring 100-200 ord. Det tar kanske en kvart att skriva. Just nu är vi tre eller fyra och det vore mycket roligt om vi kunde bli ett par till!
Omgångens mål är att bygga upp delar av spelvärlden Antioch utspelar sig i, nämligen Matrix. Ni behöver egentligen inte ha koll på något mer än första filmen, för allt annat har vi kastat i sjön i vilket fall. Det är absolut inte nödvändigt att man läser på något eller att man sätter sig in i spelet. Fantasi och kreativitet är allt som behövs. Det tar inte våldsamt lång tid heller: två artiklar i veckan i fem veckor, där varje artikel är kring 100-200 ord. Det tar kanske en kvart att skriva. Just nu är vi tre eller fyra och det vore mycket roligt om vi kunde bli ett par till!