Vad får man göra med pdf:en Eon IV?
Skriva ut? Ja.
Dela med sig av delar till spelgruppen? (typ bakgrundstabeller och sånt)
Dela med sig av hela till spelgruppen?
Ska inte påstå att jag på något sätt är insatt i detta men jag skulle tro att det är okej att dela hela pdf:n med sin spelgrupp, förutsatt att dessa kanske uppgår till några stycken, kanske en handfull individer eller så. Har man köpt den tillsammans, typ som en förening så borde det iaf vara helt okej.
Eller för den delen, får man inte ge ut pdf:n till spelgruppen så får väl polisen göra något åt det. Inte för att jag uppmuntrar till brott om så är fallet men nog lär man väl få dela ut den till några nära vänner/spelgruppen utan krångel.
Finns ju ett par, åtminstone självutnämnda experter på upphovsrätt här på forumet, någon av dem kan förmodligen vad som går och inte går. Eller om Helmgast själva säger vad man får göra med deras upphovsrätt.
/Poseur anser väl att sålänge den inte hamnar på nån torrentsida eller så bör(borde) det väl vara lugnt.
Snow said:
Hehe... skulle inte drömma om att lägga den på torrentsajt. Inte bara för att mitt namn står på varje sida.
Frågade i den stora fråga om Eon IV tråden något om hur jag skulle hantera PDF'en till en kompis som jag köpt ett spelpaket till. Och fick svaret att det var ju helt ok att ge honom den... plus att det var ok att dela med den sig till sin spelgrupp. Ut över det vet jag inte.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.