Nekromanti Liga-ledare, tankar om att behålla en dungeon

Bassejr

Hero
Hej!
Sitter och kollar igenom Toby Turners walkthrough av Elder Scrolls 5: Skyrim. Väldigt typiskt med alla fantastiska hideout's och rövarnästen som rensas. detsamma händer nästan lika ofta när jag rollspelar.

Men jag har nog aldrig hittat ett system som uppmanar till att man ska Ta över nästen/dungeons/trollkarlstorn etc, bara döda allt som finns där inne och ta deras pengar.

Men jag då? Jag vill också ha ett trollkarlstorn med en ugglad med en T4 som hit-die. Jag vill också ha en Rövarkula med fällor och fängelsehålor, eller en gammal dungeon med en stor demonologi sal i slutet med lava som rinner ur hål i väggarna.

Frågan jag ställer är: Finns det några spel där detta tänkande har regelmässigt stöd? Vad händer i ett rollspel där DU vill bli ligaledare? Är vi alla dömda att vara vandrande legosoldater och jägare?

(Jag begränsar mig här altså till klassiska fantasy spel, har aldrig hittat ett spel som uppmuntrar till att inte vara en kringresande legosoldat)

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Du skulle kunna kika lite närmare på Reign. Kompanireglerna där låter dig vara ligaledare, eller ha ett legokompani.