Nekromanti Liljans Garde..

Fred

Veteran
Jag undrar om någon vet om det bara är Sanari-alver som kan ingå i Liljans Garde eller om det finns Thism och Kirya där också...

Krille

Super Moderator
"Jag undrar om någon vet om det bara är Sanari-alver som kan ingå i Liljans Garde eller om det finns Thism och Kirya där också..."

Det finns inga nedskrivna "regler" eller medlemskrav för vilka som kan ingå i Liljans Garde. Det är bara det att uttagningen sköts helt av sanari själva, vilket innebär att urvalsprocessen är rätt rasistisk och att thism och kiriya-alver måste skaffa rätt mäktiga sponsorer inom sanari för att ha en chans.

Så i det här fallet är det nog upp till spelledaren - är det en kul pryl som man kan bygga äventyr kring, kör hårt!

Helmgast
Iofs är det väl svårt (kan bli roligt dock) att äventyra med en rollsperson som har så stort ansvar som man har när man är med i Liljans Garde.

Man kan ju spela Jargus, men svårt är det.

Zalpurgius

Veteran
Jo visst kan det bli det. Men ska det vara lätt? om det är för lätt blir det ofta tråkigt att spela. Man möter inget motstånd. Sätt lite fart dina medspelare!

Zalpurgius

Veteran
Humm...jo det stämmer nog. Fan...sitter här och försöker arbeta då småbarn springer omkring. Då blir det lätt fel. :gremconfused:

trinker

Warrior
Det är väll bara sunari om jag inte mins fel..rätt mig om jag har fel...

Krille

Super Moderator
"Vad är liljans garde???"

En särskild orden inom sanari som ansvarar för sanaris högsta krets säkerhet, patrullerar Sunariskogens gränser et cetera. Mer information finns i modulen Alver.

Dels på sidan 27, plus lite på sidan 61. Även pyttelite på sidan 71 under rubriken Vicoshira. Deras stridskont finns i krigarens väg på sidan 63. Den heter Su'nai vosia lyssi.

Mvh Victor Palm

I'll be back

Caldaras

Veteran
Info om Liljans garde i Alver finns under rubriken krigsmakt på sidan 27 och lie på sidan 61.

samiis

Warrior
Snälla nånn...

Lär er att skilja på Sunari och Sanari...

Sunari är skogen i Asharien och Sanari är den där rasen som är bra magiker...

Re: Liljans Garde.. (OT)

Jag håller med, jag stör mig otroligt mycket på folk som gör dylika fel...

Mvh Victor Palm

I'll be back