Nekromanti Lincon är skitskoj!

Foggmock

Myrmidon
Så, kommer ni eller inte? Varför? Vad tänker ni hitta på där? Och vem är den mystiska mannen?

Jag är totally där. Ska försöka fixa så att jag kan köra upp med ett gäng nördar i baksätet, annars blir det tåg. Tänker spela War of the Ring, softa, ragga brudar (nä, okej), dricka kaffe, köpa rollspel och moduler, slappa, äta fint (Linconburgare), spelleda Dungoeon of Doom, drägga, dricka kaffe, köpa nått skoj bräd- eller kortspel som jag suktat efter innan, dricka kaffe och loda.

Den mystiska mannen heter Emanuel, är 29 år och bor i Paris. Till vardags sysselsatt med att pudra peruker, och äter alltid frukost på sitt favoritfik på Champs-Elysée, La Etage. Han har en passion för cigarrer och vackra kvinnor men avnjuter överlägset mest av det förra. Han dricker gärna en Chateau De Brigand till middag, som oftast består av entrecote och klyftpotatis med en liten sallad med ruccola som bas tillsammans med en svampstuvning.

Rickard

Urverk speldesign
Ja, nu är det bestämt.. Jag kommer att åka ner till LinCon och jag kommer att ta husbilen med mig (om det svarar på din fråga som du ställde, Fogge).. Anledningen till varför jag åker ner är för att jag är med på Dungeon of Doom och kan få inträdet gratis om jag spelleder tillräckligt många pass.. Annars så kommer jag mest umgås med forumsfolk och folk ur min gamla spelgrupp.. Jag har inga pengar till att köpa moduler för.. Jag har inga pengar till att äta för.. Jag har inga pengar för att spela några rollspelsarrangemang.. Jag har inga pengar.. Så det blir mest umgås för min del... och testspela Feng Shui- och DoD-regler kanske?

/Han som kan erbjuda skjuts åt alla Norrköpingsbor (eller åtminstone de 5 första men det är nog inte så många som ska ner) fram och tillbaka och som åker på torsdag och lämnar stället någon gång på söndag

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag kommer vara där. Jag ska kanske spela Magic, kanske spela brädspel, kanske spela något annat. Jag har ingen aning.

/tobias

Olle Linge

Snigel
Yeah

Som sagts tidigare kommer jag också att vara där. Jag ska arrangera WsS med Yyy, men i övrigt har jag ingenting inplanerat. Det tycker jag å andra sidan är halva nöjet med konvent, så vi får se vad som händer. Jag har även lite regler som skulle må bra av att testas, men det kan vi ta då.

Sodivra

Champion
Jag och Kalle är där med Universalis. Kom och hälsa på om ni vill se vad som är fusset med samberättande.

Annars är schemat fritt. Har inte varit på improkonvent på länge, ska bli kul. :gremsmile:

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jag kommer dit på fredag morgon, åker hem på fredag kväll och ska starta upp Dungeon of Doom. (Så för alla er som ska spelleda/spela Dungeon of Doom, det händer inget förrän fredag morgon).
Sen finns det en liten möjlighet att jag kan komma förbi på lördagen också, men det får vi se. Håll tummarna, eller något.

MrG

Swashbuckler
Klart man ska dit!

Fast först fredagkväll... ska; arra Abarax hand, försöka förlora i Verbal Kombat, spela nått scenario, spela i rollspelsbaren, träffa vänner, hånglas med flickvännen, leka med vänners halvårsgamla son, dricka te, kolla i butiker, käka god mat (Stångebro, eller Max, eller Julies, eller hemma hos folk, eller kanske nått annat) och försöka hinna med; dubbelspelleda nått med Niklas, spel tusen vita kort och Baron Münchaussen, spela nått nytt spel och sova om nätterna...

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Men kan inte Fogge och Han sätta igång utan dig?

Rekvisitan kommer ju ner med Sverokbussen på torsdag.

Krille

Super Moderator
Mot all förmodan så dyker jag upp, som en del av Anders "Hellgame" Fagers butik (jag myglar in lite foxtail-prylar i den medan jag ändå är där). Jag har ingenting planerat utom att skaffa mig en Götterdämmerung och teckna. Möjligen (läs: garanterat, men det finns inget planerat tidsschema för det) ska jag terrorisera Håkan Ackegård, Gillbringarna, Dungeon of Doom och annat löst folk som råkar vara där.

Foggmock

Myrmidon
Det var en jävla tur för dig, det. Jag har bara varit på ett konvent (Calcon gills inte för där kommer inga forumiter förutom JohanK ändå :gremtongue:) utan Krille och det fetsög (Sydcon 10, tror jag sov åtta timmar sammanlagt på tre nätter).

Ett konvents braighetsgrad mäts alltså i direkt proportion till mängden Krille närvarande. :gremsmirk:

Foggmock

Myrmidon
Förutsatt att allt som behövs för att köra några ad-hoc-genomgångar och sätta upp båset finns skulle vi väl mycket väl kunna fixa det.

När kommer bussen till Linköping? Jag hade tänkt ta tåget som går typ vid två och är alltså uppe runt fem.

Johan K

Gammal & dryg
Klart att man kommer !

Alla är packade & klara för LinCon,...... :gremgrin:
Ska bli otorligt skoj att komam dit faktsikt. Jag skall träffa folk, spela spel i massor, lira Dungeon of Doom, rollspel, träffa folk i parti & minut !

/ Johan K, som har packat kalrt för avresan

[H2O]

Veteran
Jupp, jag kommer. Är inte anmäld till ett skit, och lär inte vara där hela tiden. Men jag kommer iaf och låtsas vara social :gremsmile:

Ulfgeir

Swashbuckler
Jag kommer vara där hela konventet.

Mitt schema ser ut som följer. Advanced civ, Settlers, Puerto Rico, SM i PotSM och två andra arrangemang samt gå runt träffa folk etc. Så jag är ganska uppbokad.

Vem vet kanske skall brännas häxor eller deltagas i verbal combat om det stämmer med mitt schema. Hur var det: Verbal combat skulle alltid inledas med en hoppspark? =^_^=

/Ulfgeir

Olle Linge

Snigel
Inga magneter och inga mirakel

Nepp. Det blir i alla fall inget scenario den här gången. Jag har pysslat med mycket annat och inte haft tid och motivation att skriva klart det. Jag kommer förstås att vara där och jag pratar mer än gärna om spelet. Scenariot kanske ni får se officiellt på GothCon nästa år eller nåt. Den som lever får se.

Ses på konventet!

Johan K

Gammal & dryg
Det var ju synd !

Äsch då !
Det var ju synd & höra ju !
Men men, det är äll inte mycket & göra.. Jag får ta & testa det nån annan gång helt enkelt.

sockerpappan

Veteran
Ack så, klart att man skall närvara, även om LinCon i år har krånglat mer än vanligt... Skall spelleda Huset - rum för vilsna historier och sälja fansin, nämligen premiärsläppet av Frispel #2, tema kreativitet och spontanitet. Annars blir det nog mycket snack med rollspelsbaren, ev. ASF:are och Nisse Nytt och lite deltagande i rollspels-drop-in-arrangemangen som går.

Är det bara fint väder blir nog konventet bra.

/Martin

Big Marco

Läskig
Inte - tyvärr. Det gick inte att passa ihop med mitt arbete den här gången. Jag får kompensera genom BSK och Gothcon.

Magnum_UBBT

Warrior
Jag är inte anmäld men jag är jäfligt sugen. Tyvärr vet jag inte hur det kommer gå att tajma in med jobbet, kanske tittar över en sväng på fredag över dagen, med lite tur. Vore skojs att träffa alla och kanske rulla en tärning eller två.
Håll tummarna så kanske jag kommer. :gremlaugh:

/Magnum..
*letar efter tomma luckor i planeringen*