Nekromanti LinCon är trasigt!

Krille

Super Moderator
LinCon har som vanligt problem med sovlokaler. Molle har lovat att problemet ska lösas i år, även om en av backuplösningarna kostar 100 kilokronor för Dragon's Den. Men om det inte finns någon permanent lösning så finns det risk för konventets fortlevnad.

Men bara så ni vet: i värsta fall kan det bli sov i tält. Och därmed återupptas mitt gamla vanliga gnäll på LinCons sugiga sovarrangemang, som ju nästan hade ordnat sig förra året.

Läs mer:
<ul type="square">[*]Inlägg på Sveroks forum
[*]Artikel i Corren[/list]

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Re: Och här är lösningen.

Det var ju snabbt fixat. Vilken tur, jag blev lite orolig när jag hörde talas om problemen i lördags.

/tobias

Rickard

Urverk speldesign
Re: Och här är lösningen.

*plockar ner sin nygjorda skylt från husbilen, om husrum för en natt för en startpaket PotPM och frukost för en booster* :gremfrown:

/Han kommer antagligen ner till LinCon, trots planer på att skita i det

Rickard

Urverk speldesign
Re: PotPM? [OT]

Vad FAN döpte dem inte spelet till Pirates för?!

/Han som gott tycker datorspel inte borde vara det enda som kan heta det

<font size="1">(PS. walium, den följer med mig var jag än går. DS.)</font size>

MrG

Swashbuckler
Oj!

Lite snabbt inlägg... om man bara väntat någon timme till hade det ju redan löst sig :)

Hänt förr att sånna här orosmoln blommat upp och man kan ha lite is i magen för det brukar lösa sig. Så nästa gång, vänta någon dag innan man ropar att vargen kanske kommer ;-)

I övrigt vill jag lite försvara LinCons sovarrangemang. De kanske har sugit på sina sätt, men är man kräsen vet man vad det är för nått att bo på konvnet (inga garantier), vill man ha det gott kan man ju göra som de värsta galningarna och bo på hotell. Konventen sliter oftast hårt med just det problemet och gnäll känns onödigt och semikonstruktivt.

Så bullar till LinCon för att fixat allt!

Johan K

Gammal & dryg
Hehuuu...

Fasen, höll på att skita knäck när jag först läste om det där med sovsalsproblemet... Dock var det ju en jäkla tur att det löste sig !!
En liten eloge till LinCon att de ordnade det !

Krille

Super Moderator
Re: Hehuuu...

"En liten eloge till LinCon att de ordnade det !"

Snarare, en stor eloge till Corren. Utan Corren så hade förmodligen inte universitetet förlorat så ärkemycket prestige så att de gav med sig.

Olle Linge

Snigel

Snarare, en stor eloge till Corren. Utan Corren så hade förmodligen inte universitetet förlorat så ärkemycket prestige så att de gav med sig.
Mm.. kan ligga något i det. Killen som är ansvarig framstår i mycket dålig dager i Corren. Hans svar är korta, otrevliga och jag får känslan av att "jag-vill-visa-vem-som bestämmer". Nu kan det säkert till stor del bero på journalistiken, men i vilket fall kan det, precis som du säger, ha fått önskad effekt. Hejja LinCon och Corren!

MrG

Swashbuckler

Fått intrycket att LinCon tipsade Corren, men du kanske har mer insidesinformation än vad jag har...

Kan bara konstatera att det löste sig och vara glad över det :)

Johan K

Gammal & dryg
Självklart !

Du har rätt krille...
Självklart ska Corren ha en eloge åxå, alla gånger !!

Big Marco

Läskig

Killen som är ansvarig framstår i mycket dålig dager i Corren.

Vi kan väl säga att han inte framstod som speciellt mediatränad eller diplomatisk. Mediaträning är kul. ,-)