Nekromanti LinCon: Familjedagen i Indierummet?

McAber

Varulv
Hej!

Jag har ryktesvägen hört att Indierummet ska ha rollspelsaktiviteter under familjedagen på LinCon. Vad har ni tänkt för program, eller meny, eller vad det nu blir?

chrull

Stockholm Kartell
McAber;n88890 said:
Hej!

Jag har ryktesvägen hört att Indierummet ska ha rollspelsaktiviteter under familjedagen på LinCon. Vad har ni tänkt för program, eller meny, eller vad det nu blir?
Familjedagen?

Jag misstänker att det kommer vara samma utbud som de övriga dagarna, är det något särskilt som önskas?

McAber

Varulv
Har ni något som är bra för en 10-åring, som bara provat lite rollspel en gång tidigare?

När jag var i kontakt med rollspelsansvarig skrev han att ni (eventuellt) planerade nåt specifikt för familjedagen. Så det därför jag undrade.

RasmusL

Champion
McAber;n88916 said:
Har ni något som är bra för en 10-åring, som bara provat lite rollspel en gång tidigare?

När jag var i kontakt med rollspelsansvarig skrev han att ni (eventuellt) planerade nåt specifikt för familjedagen. Så det därför jag undrade.
Absolut! Jag har planer på att göra ett lite annorlunda indierum och de innefattar specialprogram för familjedagen! Det kommer finnas bra och barnvänliga spel, jag lovar!

Genesis

Ni dés ni maître
På familjedagen för ett par år sedan lirade jag Drakar & bananer med en barnfamilj. Det var väldigt lyckat.

LordTengel

Swordsman
Förenklade Tassar & morrhår från senaste Fenix? Skulle nog kunna bli uppskattat! Men det kanske inte direkt är indie, i och för sig.

RasmusL

Champion
Genesis;n89041 said:
På familjedagen för ett par år sedan lirade jag Drakar & bananer med en barnfamilj. Det var väldigt lyckat.

Det kommer vi att göra igen :)

BTW, du kommer inte i år?

RasmusL

Champion
LordTengel;n89047 said:
Förenklade Tassar & morrhår från senaste Fenix? Skulle nog kunna bli uppskattat! Men det kanske inte direkt är indie, i och för sig.

"Indie" är ett värdelöst begrepp helt utan mening som betyder allt och inget alls :) Alla spel är välkomna :)

LordTengel

Swordsman
RasmusL;n89062 said:
"Indie" är ett värdelöst begrepp helt utan mening som betyder allt och inget alls :) Alla spel är välkomna :)
Perfekt, då snor jag ett bord i ett hörn till Eon 4 och nya Star Wars. :cool:

RasmusL

Champion
LordTengel;n89147 said:
Perfekt, då snor jag ett bord i ett hörn till Eon 4 och nya Star Wars. :cool:

Klockers :)

Däremot så kommer indierummet att funka lite annorlunda än tidigare år och ha ett mycket mindre "officiellt" utbud av spel (jag tänker ca 4 olika per dag). Därutöver kommer vi att se till att det finns plats för sidoarrangemang (chrull-OSR, LordTengel-Tradstyle och Vimes-LoL än sålänge, glömt någon?) men dessa får då gå in under samma "alla är välkomna att vara med" som resten av byket (klart man får lira med sina polare men att boka upp en yta i indierummet hela konventet där bara de egna får vara kommer inte att tillåtas).

McAber

Varulv
Kan man boka en SL och ngt speciellt spel under en viss tid? Tex: Jag vill boka in SL-Göran för Tassar och Morrhår fredag kl 10-14?

RasmusL

Champion
McAber;n89266 said:
Kan man boka en SL och ngt speciellt spel under en viss tid? Tex: Jag vill boka in SL-Göran för Tassar och Morrhår fredag kl 10-14?

Det tycker jag låter som en bra idé. Som vanligt kommer det att vara drop-in 24/7 men jag ser positivt på att deltagare som vill ska kunna boka in en lekledare en viss tid. Jag ordnar ett system för detta.

McAber

Varulv
RasmusL;n89267 said:
Det tycker jag låter som en bra idé. Som vanligt kommer det att vara drop-in 24/7 men jag ser positivt på att deltagare som vill ska kunna boka in en lekledare en viss tid. Jag ordnar ett system för detta.
Hur kommer detta att se ut? Något man kan göra i förväg elektroniskt, eller på en lista på plats?

RasmusL

Champion
McAber;n89659 said:
Hur kommer detta att se ut? Något man kan göra i förväg elektroniskt, eller på en lista på plats?
Jag tänkte mig nog en lista på plats i första hand men elektroniskt, "i förväg", kanske är mer praktiskt för de som vill planera in sin familjedag på ett bra sätt. Om jag lyckas finurla till någon bra elektronisk variant (kanske doodle eller liknande) så grejar jag imorgon. "Problemet" är lite att jag inte har stenkoll på vilka som kommer att vara med och hjälpa till att hålla i arrangemang innan vi väl är på plats (jag litar inte på ett "jag kommer nog" innan jag sett det ska :) ) så vi får se!