Nekromanti LinCon!

Dimfrost

Special Circumstances
Hur är det, är det någon icke linköpingsbaserad forumit alls som ska till LinCon? Jag tycker det har varit väldigt tyst om den saken. Vi på Kaleidoskop ska i alla fall ha butiksbord och arrangera dropinspel av våra spel.

Gardener

Champion
Funderar på saken, men troligen inte. Verkar bli tråkigt väder och jag är inte direkt inspirerad. Sen borde jag vara hemma och packa egentligen.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Hupp!

Jag insåg inte ens att LinCon är NU.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Jag hinner inte i år heller. Familjeangelägenheter fyller upp hela den här helgen. :gremfrown: Jag får väl satsa på Stockholms spelkonvent istället.

Johan K

Gammal & dryg
Tyvärr inget LinCon iår heller..
Hade varit skoj att åka dit, men tiden finnes inte på min sida.

/ Johan K, som funderar på att åka till LinCon nästa år.

Dimfrost

Special Circumstances
Minirapport

Försäljning: halvkass, men vi hade ju inga nya spel och dessutom är det dåligt med rollspelare på konventet. Haragada och Sju små rollspel är dock nu slutsålda.

Spelat: En hel del Magic (vilket gick uselt), ett pass Haragada (kul), inte Race for the Galaxy-turneringen eftersom den låg dåligt till i schemat. Även Nostalgi och Supergänget spelades men inte av mig.

Köpt: Lite grejer till Planescape och Dark Sun på en annars ganska trist auktion (men med bra tempo).

Som helhet: Ett rätt trevligt konvent. Lite splittrat för mig, och dessutom blev jag förkyld på fredagen, men på det hela taget okej. Extremt lite forumiter dock.

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Minirapport

Vi kom, vi såg och passerade.

Vi åkte endast ner på fredagen och hade egentligen tänkt göra en heldag. Jag menar 3,5 timmes resa i bil dit och lika långt hem så är det tungt att bara åka och vända, men men..

Jag tror att det var det värsta man kan göra om man räknar med att ha något tillbaka från ett konvent.

Vi stormade igenom konventsrummen, hälsade på Arfert och hans fräcka härliga Skrivmaskin, kikade in i butikerna, hälsade på de av innehavarna vi kände. Rundade runt hela konventet - såg inget vi fastnade för första varvet, beslutade oss för att vi måste ha lite mer "med oss hem", gjorde en runda i butikerna, letade saker att köpa.

Ja, vi vinkade till Kaleidoskopgänget och kom överens om att vi intensivt önskar att de är med på Stockholms spelkonvent så vi kan göra en ordentlig exodus i deras spel, spel som man köper av svenska speltillverkare ska med fördel vara signerade om möjligt. :gremsmile:

Slutligen gjorde vi upp en gameplan och bestämde oss för vad för saker vi skulle kolla om det var intressant att köpa, en lista där Sagan om Ringen Risk, stod högst och på varierande platser Dungeons and Dragons 4th edition, utbyggnader till Carcassonne och lite annat. En runda till avslöjade att det vi önskade antingen inte stod att få eller kostade lite mycket med tanke på vad vi har hemma i spelväg... Vi kom dock ifrån konventet med saker vi inte riktigt planerat köpa... Några supplement med kartor mm till Sagan om Ringen (för att vi är tokiga i kartor och tycker sådana kan inkorperas i vilka spel som) och ett kortspel som jag inte för ögonblicket kommer ihåg namnet på.

Besvikelsen var stor, samtidigt som förståelsen finns, över att Krille inte var där - alldeles för länge sedan jag fick en Björnkram av honom. :gremfrown:

Hälsade på vår goda "husfader" som brukar bjuda oss goda sängplatser och fick i alla fall kram av honom. Liten tröst.

Sammantaget tror jag vi var på Lincon i 1,5 timme. :gremfrown:

Sedan åkte vi hem... smått ett antiklimax.

Vad jag lärt mig?

- Åk aldrig på Konvent utan att vara där i minst ett dygn.

Ulfgeir

Swashbuckler
Jag var där. Spelade massa brädspel, och snackade med folk man kände. Sov naturligtvis i sedvanlig ordning för lite.

/Ulfgeir

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag var på Lincon, till skillnad från de flesta andra forumiter. Jag spelade lite rollspel (Nostalgi och Supergänget), och jag spelade lite andra spel (Magic och Race for the Galaxy). Allt gick bra (utom vissa delar av Magic-spelandet, som inte gick bra alls).

På söndagen köpte jag en ny cykel.

Det finns inte så mycket mer att berätta om Lincon. Det var väldigt få rollspelsarrangemang, väldigt få rollspelare, och dessutom väldigt få rollspelsmakare, närmare bestämt bara vi (alltså Kaleidoskop), Arfert och Mindless. Däremot demonstrerade vi betydligt mer spel än vi fick göra på Gothcon, och det är ju positivt. En del av de som testade dem tyckte till och med att de var så kul att de köpte dem.

/tobias

Johan K

Gammal & dryg
Re: Minirapport

Attans att ni var där en snabbis & jag var inte där ens... =(
Hoppas verkligen att vi ses nån gång i framtiden.

/ Johan K, som hoppas & tror på att man kommer till nästa LinCon