Re: Minirapport
Vi kom, vi såg och passerade.
Vi åkte endast ner på fredagen och hade egentligen tänkt göra en heldag. Jag menar 3,5 timmes resa i bil dit och lika långt hem så är det tungt att bara åka och vända, men men..
Jag tror att det var det värsta man kan göra om man räknar med att ha något tillbaka från ett konvent.
Vi stormade igenom konventsrummen, hälsade på Arfert och hans fräcka härliga Skrivmaskin, kikade in i butikerna, hälsade på de av innehavarna vi kände. Rundade runt hela konventet - såg inget vi fastnade för första varvet, beslutade oss för att vi måste ha lite mer "med oss hem", gjorde en runda i butikerna, letade saker att köpa.
Ja, vi vinkade till Kaleidoskopgänget och kom överens om att vi intensivt önskar att de är med på Stockholms spelkonvent så vi kan göra en ordentlig exodus i deras spel, spel som man köper av svenska speltillverkare ska med fördel vara signerade om möjligt.
Slutligen gjorde vi upp en gameplan och bestämde oss för vad för saker vi skulle kolla om det var intressant att köpa, en lista där Sagan om Ringen Risk, stod högst och på varierande platser Dungeons and Dragons 4th edition, utbyggnader till Carcassonne och lite annat. En runda till avslöjade att det vi önskade antingen inte stod att få eller kostade lite mycket med tanke på vad vi har hemma i spelväg... Vi kom dock ifrån konventet med saker vi inte riktigt planerat köpa... Några supplement med kartor mm till Sagan om Ringen (för att vi är tokiga i kartor och tycker sådana kan inkorperas i vilka spel som) och ett kortspel som jag inte för ögonblicket kommer ihåg namnet på.
Besvikelsen var stor, samtidigt som förståelsen finns, över att Krille inte var där - alldeles för länge sedan jag fick en Björnkram av honom.
Hälsade på vår goda "husfader" som brukar bjuda oss goda sängplatser och fick i alla fall kram av honom. Liten tröst.
Sammantaget tror jag vi var på Lincon i 1,5 timme.
Sedan åkte vi hem... smått ett antiklimax.
Vad jag lärt mig?
- Åk aldrig på Konvent utan att vara där i minst ett dygn.