Nekromanti Lineart

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
Efter allt jobb med att träna på att göra bilder med ordentlig bakgrund så tyckte jag att det var dags att skissa upp en figur.
Har inte bestämt mig vad jag skall använda för färger ännu men det löser väll sig inom en snar framtid.
 

Attachments

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Man brukar göra skillnad på lineart och skiss. Skissen är grovmaterialet och linearten brukar vara just de färdiga konturerna, alltså när man går vidare från skissen och sätter bestämda linjer. Nu har du dock skrivit att du tränar skissning, för om det där varit just lineart hade jag sagt just det att du ska sluta med de skissiga linjerna. Skissa på ett lager, gör nytt lager och lägg de fasta linjerna - linearten - på det. Undrar du mer så googla lineart får du se och om inte annat så får du inspiration. =)

Annars gillar jag bilden, den är cool. Men se den som en skiss och inget annat, visa gärna när du gjort den riktiga linearten på den.
 

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
Jodå jag har koll på vad lineart är :gremsmile: . Skrev rubriken innan allt och glömde döpa om den. Men men min lineart på platta blir nog inte mycket skarpare än så här ändå, måhända en aning mer till fixad.
Främst för att jag klarar inte riktigt av att göra dom där fina raka linjerna ännu.
 
Top