Nekromanti Linköpingsgänget (DanCon)

Rickard

Urverk speldesign
Snigel, Yassilus, Dimfrost och walium.. När hade vi tänkt att dra upp till DanCon? Jag röstar på att vi försöker köra iväg runt 11-tiden.. Att försöka komma upp till klockan 10 prick känns som lite för tidigt.. Är det några som har problem med den tiden och vill åka tidigare/senare? Skriv i tråden..

Insignia kan jag hämta upp på vägen, så länge du tar dig till busstationen i Nyköping eller var du nu vill vara.. Min områdeskännedom i Nyköping är rätt bra, så du kan väl stå var du vill i stort sett.. Det kommer väl att ta ungefär 40-50 minuter att köra från Norrköping till Nyköping..

Sex personer kan sova och sitta i bilen.. Två måste sitta i förarhytten och de fyra andra kan sitta vid bordet inne i "vardagsrummet".. Men det finns en gång mellan hytt och övriga utrymmet så de i hytten kommer inte att bli avskärmade..

För att köra husbilen krävs vanligt körkort, om någon vill byta av..

Platsbrist finns inte.. Ni kan stuva in hur mycket som helst..

Två par får dela koj när vi ska sova..

Larm finns i husbilen..

CD-spelare finns.. Men det spelaren är stötkänslig och brukar hoppa till, så om någon vill ta med en bergssprängare så vore det toppen..

Teve finns också..

Toalett med men använd den helst inte, för jag orkar inte med att tömma den.. :gremsmile: Vi stannar väl på... öööh.. Vad nu stället heter, som är på vägen..

Finns det tillgång till eluttag hos Dante så vore det skitbra.. Jag ska försöka lära mig hur gasuppvärmningen fungerar, annars kommer det att bli svinkallt i husbilen.. Oavsett hur, så ta med sovsäckar.. Det blir nog för kallt med vanligt täcke, även om det är uppvärmt.. Observera "nog", för det går antagligen att pumpa upp värmen till 25-26º om man vill så..

Om Linköpingsgänget vill samåka i bil upp så finns det plats på gatan för parkering utanför mitt hus.. Det är inte så stor risk att det blir inbrott i bilen.. Om ni inte tar bil, så kan jag annars hämta er vid tågstationen vid någon tidpunkt..

Något mer som ni undrar över?

/Han som startade tråden mest för att kolla när vi ska avresa

Ackerfors

Alas, your rapids!
I'm on it nästan oavsett när vi avreser. Jag lär vara ganska degig i huvudet i vilket fall. Frågan är hur länge Dantedraken kan skjuta upp sin D&D-ministurnering utan att det drar ut på tiden för länge. Både walle och Dimmis skulle väl ställa upp om jag inte minns fel?

Nåja, jag är på när vi än åker och jag kan nog ta mig till dig till den tiden, om inte de andra föredrar tågstationen för då går jag dit (det är närmare).

Dimfrost

Special Circumstances
Vi kanske borde sikta på att åka kring 10-tiden ifall Dante vill ha igång ministurneringen.

Jag har inte tillgång till bil nu så vi får ta pendeln upp.

Dela koj låter inte så kul... Kanske nån kan sno en sovplats inne hos Dante om alla inte redan är upptagna?

/Dimfrost

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Vafalls?! …

Ska ni stjäla en fattig mans elektricitet!?

Det var det fräckaste!

Ni får minsann ta med egen elektricitet hemifrån. :gremwink:

Insignia

Swashbuckler
Jag åker gärna tidigare, om ni orkar.

Hur som helst så blir busstationen bra; kan väl ses utanför pressbyrån.

walium

Ganska töntig, faktiskt
På grund av min praktik så har jag varit tvungen att införskaffa månadskort på östgötatrafiken så rent ekonomiskt så kan jag lika gärna åkta lokaltåg till Norrköping. Av bekvämlighets skäl så skulle jag dock bli överlycklig om någon vänlig själ ordnade biltransport även om det för tillfället verkar osannolikt. Däremot vill jag gärna sova så länge som möjligt så jag vill inte sticka iväg alltför tidigt 10-11 blir nog bra för min del. Väntar du med husbilen vid järnvägsstationen eller måste vi irra runt i Norrköping?

Jag skulle kunna dela sovplats med någon annan även om jag är erkänt dålig på att tränga ihop mig. :gremsmile:

Rickard

Urverk speldesign
Tid och plats (DanCon)

Ok, någon kan ju dubbelchecka men enligt www.ostgotatrafiken.se så går det ett tåg 09.30 från Linköping och kommer fram till Norrköping 09.57.. Jag kommer (förhoppningsvis) att stå på parkeringen med husbilen.. Det borde leda till att vi är framme i Nyköpings busshållplats strax efter 11.00 för att hämta upp Insignia och sedan är det kurviga vägen upp till Dante..

Jag PM:ar ut mitt mobiltelefonnummer till alla (jag har ingen fast telefoni längre om någon nu har det numret) och ni kan ju skicka tillbaka ert mobilnummer till mig..

/Han som försökte söka på www.resplus.se om det fanns någon lämplig buss för Insignia och det var faktiskt en buss som kom fram 11.15, men restiden var på 2,5 timmar(!) men han antar att Insignia hittar en lite bättre buss

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Tid och plats (DanCon)

Låter bra [NT] (ja, så att ni vet att det inte kommer mer text nu, alltså)

/Dimfrost

Olle Linge

Snigel
Återbud

Jag kommer tyvärr inte på DanCon, jag hade hoppats att det skulle fungera med skolan, men jag har alldeles för mycket att göra till början av nästa vecka för att jag ska våga åka bort. Hoppas ni får trevligt ändå och att vi ses på gothcon/lincon istället. En del av er andra hoppas jag iofs se innan dess :gremsmile:

Feuflux

omjonasson.se
Re: Tid och plats (DanCon)

Tänkte att jag skriver i den här tråden med... :gremsmile:

*Antecknar tåg 09.30* för det blev spikat right?