Vitulv said:
Är Titan Quest schysst? Sorry för att jag kapar tråden, men kan du inte berätta lite om spelet? Jag var inne på hemsidan, men den sa inte så mycket tycker jag.
Dessutom hatar jag när de inte skriver ut systemkraven eller har en nedladdningsbar demo.
Oja, det är schysst. I princip Diablo 2.5 men med grekisk mytologi som grund och balla saker som kinesiska muren å Hades. Nästan alla jobbiga/träliga saker med D2 är fixade, och med expansionen finns till och med en karavan-snubbe där man kan byta prylar mellan sina egna lokala karaktärer.
Kanske är spelet aningen långt, man massakrerar närmast oändliga mängder fiender, men gillar man Diablo-grejen så tycker jag Titan Quest är det spelet som slipat konceptet bäst hittills.
Hemsidan är nog rätt överspelad, för utvecklarna har kånkat för länge sedan. Det finns ett aktivt fan-community på titanquest.net dock.
Jag tror Steam skriver ut systemkraven om du kikar där, men de är inte alltför höga (åtminstone inte med dagens mått mätt).
Men, fasen, känner man att klick-döda-plocka-suget är där, då kommer TQ som morfinet i nöden.