Nekromanti Lira lite Diablo 2..

Johan K

Gammal & dryg
Kände att nostaligtarmen slog till här & laddade in Diablo 2 i dumburken...
är det någon/några av er som är intresserade av att dra ihop ett party, för nostalgins skull ?

/ Johan K

seinet

Swashbuckler
Jag kör med ojämna mellanrum med en god vän redan, dock har vi sååå många spel vi spelar tillsammans och ännu fler som vi spelar i Single Player så det finns knappt tid över till Diablo 2. Sedan har jag fullt med karaktärer på Battle.net med (varav alla utom en är Hardcore-karaktärer eftersom det är det jag och min polare spelar).

Men ifall det hänger på en persons medverkan så kan jag nog ställa upp ifall det inte blir alltför sent. Jag har nämligen fått jobb som tidningsutdelare sju dagar i veckan så jag går och lägger mig runt åtta eller halv nio varje dag.

/Seinet Wintermute - Kommer få grym kondition

Johan K

Gammal & dryg
Nej, det kommer intea tt bli några sena nätter som det kommer att spelas D2..
Förstår om du inte har tid at t lira, om du lirar så mycket.. Dock vore det trevligt att lira med dig.

Lycan

Hero
Jag är fetpå. När jag känner efter märker jag att jag har en påtaglig D2-abstinens.

Johan K

Gammal & dryg
Men så trevligt Lycan!!
Vad hade ni tänkt att lira ?? Jag tänkte köra en BO-barbar.. Så man kan tjoa upp partyt lite när andan faller på.. =)

Jarl

Hero
Jag provade att spela lite D2 för ett tag sen, men efter Titan Quest var det väldigt svårt måste jag erkänna. Kanske var det något fel på min dator, men det kändes som allt var animerat med ca 10fps och det fanns ingen känsla i det öht. Känns det så för också om ni byter mellan TQ och D2?

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Är Titan Quest schysst? Sorry för att jag kapar tråden, men kan du inte berätta lite om spelet? Jag var inne på hemsidan, men den sa inte så mycket tycker jag.

Dessutom hatar jag när de inte skriver ut systemkraven eller har en nedladdningsbar demo.

Jarl

Hero
Vitulv said:
Är Titan Quest schysst? Sorry för att jag kapar tråden, men kan du inte berätta lite om spelet? Jag var inne på hemsidan, men den sa inte så mycket tycker jag.

Dessutom hatar jag när de inte skriver ut systemkraven eller har en nedladdningsbar demo.
Oja, det är schysst. I princip Diablo 2.5 men med grekisk mytologi som grund och balla saker som kinesiska muren å Hades. Nästan alla jobbiga/träliga saker med D2 är fixade, och med expansionen finns till och med en karavan-snubbe där man kan byta prylar mellan sina egna lokala karaktärer.

Kanske är spelet aningen långt, man massakrerar närmast oändliga mängder fiender, men gillar man Diablo-grejen så tycker jag Titan Quest är det spelet som slipat konceptet bäst hittills.

Hemsidan är nog rätt överspelad, för utvecklarna har kånkat för länge sedan. Det finns ett aktivt fan-community på titanquest.net dock.

Jag tror Steam skriver ut systemkraven om du kikar där, men de är inte alltför höga (åtminstone inte med dagens mått mätt).

Men, fasen, känner man att klick-döda-plocka-suget är där, då kommer TQ som morfinet i nöden.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Allright, det låter schysst.

Steam, hur kommer man dit?

Johan K

Gammal & dryg
Vad sägs om att de som vill lira träffs snart..
Ett förslag kanske är att vi kan lira på söndag, nån gong efter jag vaknat.. Vad sägs om det ?

seinet

Swashbuckler
När vaknar du?

Btw, jag har nyss skapat mig en Paladin (som jag tänkte köra fanaticism på bland annat) som inte har någon att spela med. Hardcore, non-ladder (så jag kan byta saker med alla mina gamla karaktärer). Har även en sorc och amazon som saknar sällskap, båda har samtliga karaktärer har passerat act 1 redan, samtliga även hardcore (annars blir det ingen sport).

Johan K

Gammal & dryg
Bör väll vara vaken efter 11 iaf... =)
Så efter det så är jag peppad på spel!
Just det ja, ville bara säga att jag kör med expantionen... =)

/ Johan K, som är feg & inte kör hardcore... =)

seinet

Swashbuckler
Ja, Lord of Destruction är väl nästan en självklarhet?

Men du får fixa upp en Hardcore-karaktär då istället, smaka på lite spänning och utmaning.