Nekromanti Lista på filmer att se

Lukas

Mannen i Gult
Re: Några till

Troberg said:
Någon porrfilmsklassiker, typ Fäbojäntan eller Långt ner i halsen. Varför? Därför att porren står för en omsättning i samma klass som icke-porren, och den har en viktig inverkan på samhället, både positiv och negativ. Det hade varit oärligt att inte ha med någon representant för den.
Kanske, Jag vet hur viktigt porrfilm är ur ett filmvetar perspektiv, det finns faktiskt en anledning till att filminstitutests bibliotek har en hel hylla för böcker i ämnet(bland annat den fantastiskt namngivna "svårt att svälja"). Men jag har svårt att se att någon psykisk normal människa skulle hänvisa till en porrfilm i en vanlig diskussion.

Lukas

Mannen i Gult
Vimes said:
Waterworld.
Alltså målet med listan är inte att skrämma dem från att aldrig se en film igen.

//Lukas som tycker waterworld är lite som necronomicon

krank

Går ondskans ärenden
Lu-kaazh said:
waterworld är lite som necronomicon
Ganska schysst och klart underskattad? =)

//Krank, och Postman är rätt OK den också

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Jag gillar både Postman och Waterworld. Två klara postapocalypsfilmer i min PA-samling!

Troberg

Sinister eater

Lu-kaazh said:
Men jag har svårt att se att någon psykisk normal människa skulle hänvisa till en porrfilm i en vanlig diskussion.
Tja, varför inte? För bara ett par dagar sedan så var jag tex inblandad i en diskussion om hur porrfilmerna fått folk i högre grad att raka genitalierna, vilket i sin tur gjort att flatlöss har minskat till nästan ingenting i Sverige.

På liknande sätt har jag varit med och diskuterat hur porren har sundare kroppsideal än media i övrigt. Det är inte trådsmala fotomodeller, utan normala, naturliga, hälsosamma kroppar (Dock så täcker de kanske inte hela skalan av mänskliga kroppsformer (undantaget nisch-porren), utan det är ju ändå kroppar som är allmänt ansedda som attraktiva.).

Eller som när man, i ett spontant anfall av inspiration från tysk 80-talsporr, medan man bakar och spritsar glasyr på kakor, vrålar "ACHTUNG! ICH SPRITZE! ICH SPRITZE!". Lätt hänt, liksom.

Ithaqua

Utsvulten Wendigo
Rymdhamster said:
Ooo, jag gillar voice overn =) Jag skulle vilja ha bioversionen med voiceovern, fast klippa efter att de går in i hissen. Och möjligen ta bort voiceoverrepliken som är direkt efter Roys lilla tal på taket i regnet (nu borde jag inte ha spoilat men alla borde fatta vilken jag menar =).

Ah... man borde kunna beställa customklippningar av filmer tycker jag =) Fast lycka till att disskutera dem efter att det blir möjligt :gremtongue:
Om det är någon tröst så tycker jag exakt som du i det här fallet. :gremsmile: Jag råkar gilla film-noir, och blade runner är en korsning mellan just det och sf. För övrigt är det en del som aldrig får sin förklaring utan en voice-over, som exempelvis gutter / city speech vilket inte ens figurerar i novellen. En customklippning till directors cut vore bra, som sagt var... *S*

Radioaktiv

Hero
Sant jag skall överväga saken

//Lukas som inte vill erkänna sig besegrad
Alltså, jag gillar mest att pracka på folk gammal film. Det klart att jag tycker att det är viktigt, det är ju vad jag gillar. Och så är det ju klassiker liksom.

Här: imdb's top 250. Om du inte kollat den så gör't. :gremsmile:

Radioaktiv

Hero

Tja, varför inte? För bara ett par dagar sedan så var jag tex inblandad i en diskussion om hur porrfilmerna fått folk i högre grad att raka genitalierna, vilket i sin tur gjort att flatlöss har minskat till nästan ingenting i Sverige.

På liknande sätt har jag varit med och diskuterat hur porren har sundare kroppsideal än media i övrigt. Det är inte trådsmala fotomodeller, utan normala, naturliga, hälsosamma kroppar (Dock så täcker de kanske inte hela skalan av mänskliga kroppsformer (undantaget nisch-porren), utan det är ju ändå kroppar som är allmänt ansedda som attraktiva.).

Eller som när man, i ett spontant anfall av inspiration från tysk 80-talsporr, medan man bakar och spritsar glasyr på kakor, vrålar "ACHTUNG! ICH SPRITZE! ICH SPRITZE!". Lätt hänt, liksom.
Alltså, om jag bad en polare om en lista på tio filmer som jag bara måste se, och på den listan skulle få gammal schleten svensk porrfilm istället för faktiskt bra film, då skulle jag nog undra lite. I vilket fall så har jag svårt att se hur man skulle kunna välja bort en annan filmklassiker för säg, fäbodjäntan? :gremtongue:

Sedan måste jag pliktskyldigt påpeka att det finns en hel del... osunda idéal som med porr också. Oh well, Feminazi-Radioaktiv har talat.

Troberg

Sinister eater

Radioaktiv said:
Alltså, om jag bad en polare om en lista på tio filmer som jag bara måste se, och på den listan skulle få gammal schleten svensk porrfilm istället för faktiskt bra film, då skulle jag nog undra lite. I vilket fall så har jag svårt att se hur man skulle kunna välja bort en annan filmklassiker för säg, fäbodjäntan? :gremtongue:
Tja, det beror på. Vill man få en helhetbild av filmkonsten, då kan man liksom inte bara utesluta hälften av den.

Radioaktiv said:
Sedan måste jag pliktskyldigt påpeka att det finns en hel del... osunda idéal som med porr också. Oh well, Feminazi-Radioaktiv har talat.

Smaksak. Så länge som det följer SSC (Safe, Sane, Consensual) så är det OK för mig. Jag tillhör dem som tycker att om något är lagligt att göra så ska det också vara lagligt att filma, och att titta på nämnda film.

Recca

Femme Fatale

Trollolololol. Porrfilm? Troberg skojar uppenbarligen. Han är så fyndig.

Troberg

Sinister eater

Recca said:
Trollolololol. Porrfilm? Troberg skojar uppenbarligen. Han är så fyndig.
Nej, jag trollar inte. Porrfilmsbranschen har gått om resten av filmbranschen i omsättning. Man kan inte ignorera den då om man är filmfantast.

krank

Går ondskans ärenden

Troberg said:
Nej, jag trollar inte. Porrfilmsbranschen har gått om resten av filmbranschen i omsättning. Man kan inte ignorera den då om man är filmfantast.
Jo, eftersom omsättning inte är det man fokuserar på om man är filmfantast. Då hade vi kunnat konstruera den här listan aslätt; kolla vilka filmer som dragit in mest cash.

Man bör vara medveten om porrbranschens driv vad gäller viss teknisk utveckling, men som filmer? Not so much. Det kan vara kul att fatta vissa referenser, men det är knappast likvärdigt med att ha sett Casablanca.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Porrförbud

Och där sätter vi punkt för diskussioner om porr och återgår till att rekommendera filmer.

/tobias