Kläder, för att det skapar en bild av rollen och för att ibland vill man se ut som någon annan. Eller bara försöka passa in.
Kartor, För att platser, resvägar och geografiska fakta kan vara väldigt viktigt i vissa äventyr.
Smycken, Se kläder, men det är status och alltid lämpligt för mutor och gåvor.
Souvenirer, Har rollpersonen varit på ölfestival i tyskland vill hen (markeras som felstavat) ha ett stop att ta med hem, kanske.
Möbler, Återigen status, dessutom behöver ju ett eventuellt högkvarter inredas. Så kanske inte en IKEA katalog, men kanske en rad eller två om vad folk har i sitt hem på den tiden.
Smink, Typ som kläder och smycken. Dessutom en utmärkt moneydrain för kvinnliga och skådespelande rollpersoner.
Droger, Användbart till allt.
Förvaring, Kistor, säckar och lådor att ha stuff, bevis, McGuffins och...
...Böcker, Information och dessinformation samlat i ett snyggt och lätt buret format för äventyraren utan smartphone.
Lab-utrustning och kemikalier, Se droger. Men det är just fakta om tillgänglighet och pris som är relevant.
Fordon, För att det är ballt och relevant.
allmänt viktiga saker som klockor, kikare, glasögon, förstoringsglas, kompasser, verktyg och sextant. Läkemedel, För att äventyr kan vara vådligt för hälsan.
Uniformer, Se kläder, men extra mycket status och "makt".
Konst, som möbler, det är kul för gruppen att leka lite Sims och pimpa sitt hus...
Djur, Du har en hund, eller en falk, eller en katt, eller en kanariefågel... för det är coolt och sällskap. Vad kostar en bulldog i Masque?
bostäder...
Titlar och avlatsbrev är till salu, vad kostar de, och vad är fördelarna?
och magisk rekvisita. För oavsett om det "funkar" eller inte finns det alltid nån som behöver en kärleksbryggd eller en spådom, och äger man detta så kan man kanske styra upp.
Inget av detta är VIKTIGT, men jag skulle personligen påstå att det är kul. Givetvis kan de flesta hitta på priser och fakta, men det är väldigt praktiskt att ha några sidor med utrustning.