Nekromanti Lite administrativt bös(ej för bobo...)

King Kromm

Hero
Jag har nu ett litet problem, en av mina spelare har börjat tjöta om hans gods(vilket jag tycker e ganska ointressant...), han är en consabrisk baron och vill(tror jag) bygga en gård och massa sånt bös, vad kostar det? och vad kan det kosta att bygga befästningsverk, han har ju sitt baroni i baton, och han är lite rik. Och den ekonomiska biten med baronit, om han nu har börjat intresera sig för sitt baroni så måste han även få lite insikt i den, den kommer ju inte alltid att gå plus och han kasnke behöver skjuta in pengar själv nått år eller kanske få lite pengar, hur bör sådant hanteras?

/King Kromm, som önskar alla en god jul!

William_Besario

Warrior
Hmmm , *rotar i paperena*

tja , jag å mmin kompis fick en jävla massa pengar för ett tag sen ( 1,5 mille ) och vi tänkte göra ett slott helt i marmor, men här kommer våra prislistor för material ( tips : rita upp godset på ett rutat A4 där en ruta är typ 2x2m

Pris ( allt är för 1x1x1m material alltså en kvadratmeter ( det krävs fyra för en ruta )
alla kostnader är med arbete t.ex. murare

Stenmur 125d
Stengolv 1x1m 50d
Träpanel 50d
Trägolv 1x1m 10
Korsvirke ( timmrade stugor typ det är vanligast ) 75d
Trampadjord 1x1m 5d

ifall du vill ha t.ex. en upphöjning för en eldstad kan du lägga 2 stengolv där eller läghga trampad jord under

MVH Sir William Besario

För mig i tiden!

Celofan

Veteran
5000 sm

..har jag för mig att Krille himself nämnde som ett riktpris för ett rum.. men jag kan ha helt fel och komma med osanning... sen är det juh ltie luddigt vad ett "rum" är mer exakt.. hm.. och jag är inte säker på om det var att Bygga ett hus med x antal rum och bygget gick på 5000x eller om det var att köpa ett rum i ett färdigt hus.. men det låter juh väldans dyrt kanske.. hm. nåja.. ingen blev väl smartare av dethär iof.. men.. så är det :o)
Tack för mig.