Nekromanti Lite andra regler

Klon

Hero
skulle man kunna få tag på alternativa regler till DoD6, alltså utan levler för sånna gillar jag inte....
Skulle uppskatta det tillsammans med regler som gör en bättre om man är gammal och har utövat sitt yrke under en lång tid (på de saker som rör yrket då naturligtvis)

Jag gillar DOD6s stämmning, men reglerna är som sakt inte min tekopp...

"Beware of the Cöla Craver!"

Sårias

Veteran
finns det inte alternativa regler på riotminds hemsida eller var det på altors vidder...eller? nåja kolla www.riotminds.com Sårias Halvalv:
Biter inte min klinga eller morgonstjärna biter INGET!

Rickard

Urverk speldesign
Bara några förslag:
Man får mer poäng ju äldre man är. T.ex. (Nu vet inte jag hur mycket det kostar i 6:an) 150+åldern×2 EP (säg inget till spelarna om åldern).

Och man kan köpa lika mycket i FV som åldern/4. Alltså, en 20-åring kan max ha 5 i FV, 24 6, 60-åring 15 (igen, säg inte regeln till spelarna)..
Alternativt (gett det förslaget förut) får man +1 på restriktionen för var 5:e år som man är över 20. Så en 25-29-åring får köpa 6, 30-34-åring 7 o.s.v.

Så fort man lyckas med ett slag så får man i slutet slå mot sitt FV med 1T20. Slår man över lyckas man höja färdigheten med 1.

/[color:green]Han</font color=green> som älskar husregler, mest för att de är så enkla att komma ihåg (eftersom man själv kommit på dem)