Nekromanti Lite frågor DoD6 Expert

vinterdraken

Veteran
Min första fråga, är boken värd 249. Tror det själv men man vet aldrig. Och sen vilka nya yrken finns det i den?
Och den sista frågan som är viktigast.
Jag ska köra Vildhjarta/Snösaga krönikan denna månad, är det värt att köpa in boken innan jag kör kampanjen eller spelar det ingen igentlig roll på spelandet.

Sadaigh

Swordsman
Hej hej! =) Jag rekommenderar dig att kolla upp vad som är i Expert, genom att leta i din rollspels butik. Och jag tycker att du kan spelaleda vildhjarta först. För dels är det inte lika komplicerat, och det passar bra sådär.. om du skall välja=P

vinterdraken

Veteran
Re: Lite frågor DoD6 Expert (SPOILER)

Jo, jag vet det. Har läst igenom bägge.
Det jag mena med Vildhjarta/Snösaga är att jag tänker spela bägga äventyren som en kampanj.
Det enda som är lite synd är att jag inte kan kör det första äventyret Vinterdalens Hemlighet också för en av mina spelare har redan gjort det.

Igentligen som jag har förstått det så hänger äventyre ihop så här:

Vinterdalens hemlighet: Titta i trollgrottan
Vildhjarta: Blodguhadda och Sagostenen
Snösaga: Allt avslöjas

Sadaigh

Swordsman

ok.. det kan ju vara ett problem. Men ni kan ju alltid skippa den spelaren som har spelat det redan, på första mötet. Sen när ni börjar med Vildhjarta igen, så kan han komma med. Låter inte det bra? ( Beror visserligen på hur många spelare ni har.) Och Vildhjarta är ju rekommenderad från 5-6 spelare +.

utvald

Veteran

spela vildhjärta utan expert och kolla hur det blir, tror itne det spelar nogån roll vilket "system" du kör efter, det som är viktigt är att du har en bra spelgrupp och tycker det blir bra spel.

chillabonga!

/s