Nekromanti Lite gnäll om PS3

ripperdoc

Myrmidon
krank said:
Lustigt, det är därför jag använder Linux. För då funkar de.

Jag vet inte, du låter som att du inte riktigt haft nån koll de senaste 5-6 åren av Linuxutveckling. Det går liksom inte att jämföra gamla distros från 2003 med, säg, Ubuntu. Ubuntu är som OSX, fast man dumförklarar inte användaren. 99% av typ allting "just works" - samtisigt som man har möjligheter att, om man vill, gröta ner sig. Men man måste inte. Har du inte jäkligt knepig hårdvara funkar det.
Jag har använt Ubuntu och MythTV de senaste två åren. Ubuntu funkar ungefär som ett Windows där man tvingas peta mer i terminalen. MythTV funkade inte alls! Det är stor skillnad på vad jag vill ha vid TVn och vid skrivbordet. Mus och tangentbord vill jag inte ha vid TVn ex.

ripperdoc

Myrmidon
Krille said:
Det finns fortfarande en massa saker som den inte klarar (inspelning av TV, till exempel), men det är OK, för jag har en klase andra burkar som gör det åt mig.
Just det, det finns ju TV-kort/box till PS3 i bland annat England, och samma standard bör funka i Sverige. Den ska också säljas i Sverige i sinom tid. Så inspelning och uppspelning av TV funkar!