Nekromanti Lite hjälp?

Kanturi

Swordsman
Jag sitter och spawnar på ideér till en kampanj för mina spelare som nu har rp som är konstaplar i Trinidad under Jack Sheridan. Jag funderar på att det ska börja med lite "rutin-jobb" i Trinidad som t.ex. nåt inbrott i en handelsbod och kanske t.o.m. ett bankrån som dom då ska stoppa. Men att Sheridan sedan ska sända iväg dem till nåt gruvställe för att Sheridans kusin äger detta stället och behöver vakter mot indianerna (kavallriet har annat att göra nämligen) och nu undrar jag om nån har några bra ideér på vad som kan hända i Trinidad/gruvstället eller nåt sånt.

//Kanturi... :gremcool: ...

Gabriel_UBBT

Warrior
En liten twist på det här med bankrånet kan ju vara att det är Henry Beuford som rånar den. Henry är relativt välkänd i staden och rollpersonerna känner trots maskering a la snusnäsduk igen honom med en gång.

Han är ensam och rollpersonerna känner till hur bra han är på den våldsamma biten. Han är kass. Detta gör antagligen att rollpersonerna försöker prata ner honom. Spela honom som en stressad, skrämd person - desperat! Stamma.

Varför gör Henry det här?
När/om rollpersonerna lyckas ta Henry levande kan de fråga ut honom om hans motiv. Dessa kan exempelvis vara att några banditer har barrikaderat sig i hans hus med fru och dotter och tvingat honom att råna banken.

Eller rånet kanske bara är en vilseledande manöver. Banditerna kanske räknade med att Henry skulle misslyckas. De kanske rånar posten under tiden eller dödar någon högt uppsatt. De kanske diskret rånar saloonen på andra sidan stan under tiden?

Jaja bara en tanke!

Kanturi

Swordsman
Det är helt perfekt!!! BRAVO! Detta var en mycket bra idé som jag kommer att ha stor nytta av. Jag kanske ska skriva ett helt och ordentligt äventyr och se om jag kan få det upplagt på rollspel.com !! (och på sista raden ska det stå: Tack till Gabriel :gremsmile: )

Tackar tackar

Men fortfarande: är det nån som kan komma med ideér om det där med gruvstaden?

Gabriel_UBBT

Warrior
Tja..

Du kan ju låta gruvan bli överfallen när rollpersonerna inte är där eller när de är på väg dit. Alla arbetare har blivit massakrerade och pilar ligger spridda över marken. Allt guld är borta.

En duktig trapper märker dock rätt snart att hästarna har hästskor till skillnad från indianerna (tror jag) och att pilarna inte är autentiska för den stam som antas ligga bakom.

En hund är begraven. Nämligen en rotweiler! Nää skoja bara

Men! Det kanske är ett gäng lokala banditer kanske det gäng som anlitade Henry! Överfallet kanske skedde samtidigt som rollpersonerna var upptagna i staden.

Men de måste ha hjälp av någon högt uppsatt som känner till gruvans rutiner samt hur mycket guld de hade just vid överfallet. reserverna var fulla.

Vad gör rollpersonerna?

Samlar ihop ett uppbåd.
Undersöker ledtrådar.
Pratar med den utpekade indianstammen.
Slaktar indianer.

Om de hittar guldet och dödar banditerna. Vad gör dom då? Behåller dom guldet för sig själva?

Gabriel

Kanturi

Swordsman
Bra ideér! Jag har nu suttit och funderat en stund och tänker att det kanske inte ska vara så komplicerat :gremtongue: annars var det bra. Det där med banken och den där mysko snubben :gremtongue: ska vara i början till ett längre äventyr där scheriff Sheridan (rps chef) undrar om dom kan tänka sig att åka iväg till ett spec. gruvområde där hans typ kusin driver en gruva men har fått problem eftersom att dom hela tiden blir överfallna av tjuvar och banditer. Jag funderar på att ha det som något i stil med "De Oskyldiga" med vissa variationer eftersom att vi kanske ska spela det nångång...

//Kanturi, magister mundi sum

Gabriel_UBBT

Warrior
Tycker inte heller om när det är komplicerat.. HAr man kommit på det själv är det aldrig komplicerat så kör på din ide. Det blir alltid bäst!

Försök att inte ha ihjäl dom igen bara! :gremsmile: