Nekromanti Lite inspiration tack

Feuflux

omjonasson.se
Behöver lite inspiration till äventyret jag håller på att skriva på så ni som spelar i Olof Jonassons spelgrupp i Linköping kan låta bli den här tråden tack!

Äventyret startar i en stad men RP:na beger sig i stort sett omedelbart iväg för att jaga ikapp en viss person (en ung magiker vars hjälp RP:na måste ha för att hitta en artefakt). De rider iväg efter henne (magikern alltså) och hamnar i en alvskog där de blir inblandade i slag mellan alver och anfallande orcher... slaget vinns givetvis. En av alverna (eller kanske flera) följer med RP:na för att leta efter magikern (orkar inte förklarar alla bakomliggande orsaker).

Nu behöver jag lite tips på hur man gör sökandet/jakten efter magikern genom skogen intressant. Kan RP:na kanske hitta nåt föremål som tillhör magikern och få tips om vilken väg de ska ta? Ska de möta ett gäng älvor som sett magiker resa förbi två dagar tidigare? Behöver tips om roliga/intressanta episoder som kan utspela sig.

PS. Har tänkt att RP:na till sist ska hitta magikern i en liten övergiven stuga nånstans i skogen. DS.

Jorge

Veteran
Vilcken upplaga spelar du?

Det skulle hjälpa så man vet vilcka monster och vilcken spelvärd det gäller!

Re: Vilken upplaga spelar du?

Rykte, vilka och vilken stavas med k, så att du vet. Jag tror han syftar på DoD4, det låter som det tycker jag i varje fall, men det är kanske bara för att jag är inskränkt. Ett krig med orcher pekar på DoD4 exempelvis, likaså älvor, som jag inte har hört talas om i DoD6 än.

Joohan

Veteran

Älvor finns faktist i DoD6. Ett snabbt möte i Vinterskogens Hemlighet.

Jorge

Veteran

Dom fanns med i DoD6 grundboken och i Jorges Bestiarium!
Dessutom så finns det väll Orch regler på någon internet sida va?

Umi Ryozaki

Veteran
Skogar....

Ok... lite idéer...

Som sagt var, skogen är ju knappast obebodd, låt RP'na se när några rövare har magikerns packning och bär iväg den till sin rövarkula... Vilket blir ett kul falskspår då hon bara tappade bort den när hon tvättade sig i ett litet vattendrag eller nått. Nått djur som tog den när hon sov eller dyl...

En massa andra oknytt kan ju vilja locka bort dem eller bråka...
Illvilliga dryader, trädandar, levande träd, skogsrå, näcken m.m.

Ok allt finns kanske inte i reglerna, men med lättare efterforskningar och sunt förnuft får man poäng på allt, vi fick ju hjärna för att kunna tänka själva också, inte bara läsa och lyda skrivna siffror...

När de väl hittar stugan kanske hon är och letar efter sin väska, och de tror då att hon fortsatt vidare in i skogen... Förvirringen blir total =P

Feuflux

omjonasson.se
DoD4 är det som gäller

Caen Ka-sun-dor hade helt rätt. DoD4 är det som gäller.... hade av nån anledning fått för mig att alla visste att det var den versionen jag spelade./images/icons/laugh.gif
Ska vara tydligare nästa gång.