Nekromanti Lite mer KRIG

jennatar

Veteran
När ändå krig är på tapeten så skulle jag gärna ha kommentarer på min idé.

En fin gammal fejd ligger och pyr, och då talar jag om Thalamur och Consaber. Tanken är att cirefalerna i ett dumt försök till att ta över lite handel i området går in på thalamurs sida och "glömmer" konflikten vid Colm, och på detta vis sätter lite käppar i sitt eget hjul. Thalamur har länge slått split mellan Tokon och consaber, och kungen har ju inte svurit till draken. Learam står bakom tokon men är lovade utbildning av 2000 alver av consaber. Ghor i området står på consabers sida liksom Perrienne( eller vad dom heter ) och lite stöd från ebhron. Jag vill veta vad som kan funka och vad som är omöjligt att genomföra. Har jag tagit mig vatten över huvudet.

Min spelare är en consetineordens riddare(gillar inte thalamur eller något annat heller), En befälhavande kapten pensionerad från Calnia garde, en emissarie från de 7s råd i alarinn (självklart Learam) och en återkommande Tokonsk boskapstjuv.

Khronos

Veteran
Det var värst vad alla prata om krig, det är väll inget svårt att starta ett krig i ett rollspel. Det är svårare att rollspela.
Skapa en bra lång intressant kampanj innan du tänker på krig istället. Eller det kan ju vara bra att starta ett krig som ett anslag. Vad vet jag, vad tycker ni ?

jennatar

Veteran
Kampanjen har pågått i 2 år och jag vill ta in den i ett nytt skede, och vill därmed ha tips från andra SLs som kanske redan har gjort nåt liknande.

Eftersom detta är ett forum och ingen klagomur så tänkte jag få lite hjälp för att vidga vyer.