Vitulv
Årets spelledare 2011 och 2013
- Joined
- 23 Dec 2000
- Messages
- 7,060
Måste bara skriva ned lite jox innan jag glömmer bort det:
Någon sylta i Altdorf lever gott på att kränga torkade alger som knark. De torkade algerna skördas i ett träsk någon veckas resväg från staden. I träsket har det byggts upp ett mindre samhälle som lever på inkomsterna från algknarket (tänk byn i Diablo 2, act 3). Under ett par veckors tid har det inte kommit några leveranser med algknark till syltan i Altdorf och basen anlitar rollpersonerna för att kika vad som kan ha hänt. De kan få lite knark om de löser problemet, eller åtminstone berättar vad som ligger bakom det.
I träsksamhället har folk nyligen blivit drabbade av en märklig sjukdom som är både smittsam och farlig. Folket i samhället tror dock att röken från algknarket kan bota dem, och har därför eldat upp de senaste skörderna. Med andra ord ligger samhället inbäddat i en kväljande, sötaktig knarkdimma.
En kvacksalvare har dykt upp och säljer diverse "botemedel" mot sjukdomen. Konstigt nog verkar det fungera, eftersom de som av någon anledning inte köpt hans fejkmedicin är de som nyligen insjuknat. (nej, det är inte han som ligger bakom det, även om den riktiga skurken vill att skarpa rollpersoner ska tro det).
I träsket bor det en häxa (hedge wizard), och enligt allmän uppfattning är det hon som ligger bakom sjukdomen (även om vissa bybor i hemlighet sökt sig till henne för hjälp när deras släktingar insjuknat).
Folk som visar tecken på sjukdomen jagas av uppretade och självutnämnda "pestbekämpare" ut i träsket till en säker död. Dessa klär sig i kåpor och strutiga masker fyllda med parfymerae tygtrasor (ni har säkert sett bilderna på pestläkarna under medektiden).
Den som egentligen ligger bakom pesten är byledaren som av någon anledning kommit i kontakt med onkel Nurgle.
Stämning: paranoid, äcklande, hallucinogen (tänk på knarkdimman), bölder, angiveri, häxjakt, sjukdom, sötaktiga dofter, paddor, flugor, gift, disigt, kvavt, duggregn, totem, hus på pålar och bryggor.
Lite anteckningar bara. Kom med synpunkter om ni vill.
Någon sylta i Altdorf lever gott på att kränga torkade alger som knark. De torkade algerna skördas i ett träsk någon veckas resväg från staden. I träsket har det byggts upp ett mindre samhälle som lever på inkomsterna från algknarket (tänk byn i Diablo 2, act 3). Under ett par veckors tid har det inte kommit några leveranser med algknark till syltan i Altdorf och basen anlitar rollpersonerna för att kika vad som kan ha hänt. De kan få lite knark om de löser problemet, eller åtminstone berättar vad som ligger bakom det.
I träsksamhället har folk nyligen blivit drabbade av en märklig sjukdom som är både smittsam och farlig. Folket i samhället tror dock att röken från algknarket kan bota dem, och har därför eldat upp de senaste skörderna. Med andra ord ligger samhället inbäddat i en kväljande, sötaktig knarkdimma.
En kvacksalvare har dykt upp och säljer diverse "botemedel" mot sjukdomen. Konstigt nog verkar det fungera, eftersom de som av någon anledning inte köpt hans fejkmedicin är de som nyligen insjuknat. (nej, det är inte han som ligger bakom det, även om den riktiga skurken vill att skarpa rollpersoner ska tro det).
I träsket bor det en häxa (hedge wizard), och enligt allmän uppfattning är det hon som ligger bakom sjukdomen (även om vissa bybor i hemlighet sökt sig till henne för hjälp när deras släktingar insjuknat).
Folk som visar tecken på sjukdomen jagas av uppretade och självutnämnda "pestbekämpare" ut i träsket till en säker död. Dessa klär sig i kåpor och strutiga masker fyllda med parfymerae tygtrasor (ni har säkert sett bilderna på pestläkarna under medektiden).
Den som egentligen ligger bakom pesten är byledaren som av någon anledning kommit i kontakt med onkel Nurgle.
Stämning: paranoid, äcklande, hallucinogen (tänk på knarkdimman), bölder, angiveri, häxjakt, sjukdom, sötaktiga dofter, paddor, flugor, gift, disigt, kvavt, duggregn, totem, hus på pålar och bryggor.
Lite anteckningar bara. Kom med synpunkter om ni vill.