Nekromanti Lite tunt med daimotropiska effekter

Logos

Veteran
Jag tycker att det känns lite underligt att det bra finns två effekter till daimotropi, en för att åkalla demoner och en för att kontrollera demoner. Det känns som om daimotropin är konstruerad för att passa demonologernas intressen och inte demonerna. Är det för att det bara är så eller skapades det inte fler daiomotropiska effekter för att neogames inte trodde att vi skulle ha någon nytta av det? Finns det några planer på att ge ut fler (borde finnas) ?

cernael

Warrior
Det är väl närmast så att eftersom rollpersonerna aldrig (?) kan vara demoner så kan de nästan aldrig leka med daimotropi (speciellt eftersom den inte kan kongeleras).
Det kan dessutom vara så att daimotropin i grunden handlar om fysisk förflyttning mellan Mundana och andeplanet (jämför med "Talismanen" av Stephen King och Peter Straub). Om människor i så fall skulle använda den effekten skulle de "byta plats" på sin kropp och sin själ. Inget skulle synas, eftersom kroppen och själen är varandras avbilder, men han skulle se med andesyn i stället för vanlig syn, och om han skulle utföra schamanism skulle "andeplansdelen" stanna kvar och "Mundanadelen" röra på sig.
Förvirrande, eller hur?

RhiHaoEn
/Cernael san

WolmerX

Warrior
Idé

Det där gav mig en idé till en diamotropisk effekt.

Planskifte
Diamotropi 2 Räckvidd: personlig Varaktighet: Momentan

Effekten gör så att en själ kommer in på andeplanet under verkningstiden. När den är slut så skickas själen tillbaka till kroppen. Observera att en ande behövs för att hålla igång kroppens funktioner under tiden man är borta.

/WolmerX, om du vill ha det där lilla extra.

WolmerX

Warrior
Re: Idé

Nej inte alls
Man kan för det första skicka in andra på andeplanet. Sen så är tiden på andeplanet reglerad av varaktigheten.
För det tredje så behöver man inte föra någe liv eller supa sig redlös för att komma in.

Logos

Veteran

Effekten kanske skulle ge lite andeförnimmelse förmågor också annars är det nog inte så stor vits med att vara på andeplanet. Eller så ger effekten inte någon andeförnimmelse förmåga över huvud taget och det stackars offret är förlorat på andeplanet. Det är ju ganska roligt det också... Den varianten är ju faktiskt lite användbar för demoner också.
När jag tänker på saken... Är inte det här exakt vad effekten döda gör? (Förutsatt att du ökar varaktigheten på "befria själ" effekten med permanenta eller liknande)

<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Logos on 2001-04-01 00:53.</EM></FONT></P>

WolmerX

Warrior

Men vad du är kåt på att skriva "exakt"!? Det är ju inte alls exakt. Effekten döda gör att man måste slå ett dödsslag vilket den här inte gör. Men det fick en dock att börja tänka.

jag tror jag gör ett litet tillägg i effekten.
"Effekten kan inte göras provisorisk eller permanent"

Logos

Veteran

En kväva effekt med inbyggd paralysering!
Det är något en demon kan ha nytta av. Varför kunde Neogames inte ge dom mer sånt?

Du kan ha rätt i att vissa av mina 'exakt' är ganska ungefärliga. Men kåt är nog en överdrift.

Re: ja ja.....

Stolt över att vara ute och äventyra?

Jag har själv fullt upp med att rädda jungfrur och skulle gärna ut och äventyra, men, men...

"I begynnelsen skapade människan Gud"

smaffy

Hero

jo.. det borde den väll vara?
andar != demoner..

plattsbyte psykotropi(2): momentan *, personlig.
*= den kan inte göras om till nått annat än momentan.

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]

smaffy

Hero
en magiker måste ju leva oxå...

varför är det så..?
tja. kanske är det så att magikerna inte har utforskat den delen av magin eftersom de inte kan det. kanske är det så att det konkursdrabbade /images/icons/wink.gif neogames inte har skrivit med de effekterna eftersom de var så himla menlösa och för att det inte fanns så många sidor kvar i M&M..

om du vore magiker, skulle du då ägna din dyrbara tid åt att forska fram svåra besvälrjelser som bara demoner kan lägga, eller skulle du forska fram besvärjelser som även du kan lägga? en magiker måste ju leva oxå, de är ju inte så att de när de kommit ut ur sin magiskola kan börja forska fram teoretiska besvärjelser hur som hellst, de måste ju tjäna ihop lite pengar till mat och husrum oxå.. okej, antagligen finns det ett par fanatiker som marie curie (som vigde sitt liv åt att forska på radioaktivitet), men de kan nog räknas på ena handens ringfinger.. antagligen finns det sånna böcker som beskriver hur demonernas magi fungerar, men de kanske finns inlåsta i daakland's (ie. jargien) hemliga bibliotek där de förvarar farliga böcker (de har ett sånnt tror jag..). hitta på själv!

altså: folk forskar inte fram sånna besvärjelser. man får ju inte ut något av det. antagligen så vet dock magikerna om att demoner kan lägga sånna besvärjelser, men de orkar helt enkelt inte forska fram hur de gör. de en magiker måste ju leva oxå!

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]