Nekromanti Liten förhandsvisning av nya DoD ...

Rosen

Myrmidon
Re: Nu är jag ju inte så värst "officiell" ...

<I>Nu syns det inte så bra för originalet är i A3, men det ligger en bunt skallar, hjälmar och rustningar under.</I>

A3? Huga - själv får jag torgskräck vid A4. (-:  A5 och en bit neråt är rätt lagom, tycker jag.

Är bilderna representiva för motivvalen, förresten? Det har ju pratats en del om John Bauer o dyl, och samtliga de här är ödemark/skog/landsbygdsmotiv.

--
Åke

Bergting

Warrior

Får inte avslöja för mycket om innehållet. Men jag tror inte du kommer bli besviken =)

Bauerinfluenserna finns på flera sätt, fast kanske mer i dom andra bilderna än dom jag la ut på nätet. Om man ser på Bauers samlade verk så är dom inte speciellt homogena. När folk tänker Bauer får dom automatiskt en bild i huvudet som är representativ för högst 20-30% av hans måleri. Vad som är genomgående för Bauer är "mystiken" i bilderna och "sagokänslan". Även maneret som jag lånat element från är ett kännetecken och går igen i mina bilder. T ex hur Bauer målar träd och mossa (som även finns i Pauls omslag). Fast att planka Bauer rakt av hade inte fungerat i en regelbok. Titta gärna lite på Bauer från Tomtar & Troll tiden. Det är mer känslan som man får återskapa och inte bildval eller maneret rakt av.

Fast om jag får tid kommer jag att lägga upp färglagda bilder från DOD6 på min egen sida vad det lider. Mycket av Bauers känsla kommer från den finstämda laveringen som helt enkelt inte går att återskapa i svartvitt eller gråtoner. Kolla Riotminds hemsida om ett par dagar så finns det snart en färglagd version av en av yrkesklasserna utlagd.

Ha det gott

Peter

G

Guest

Guest

Du är en ängel Tack.. Tack...

/ Med en blick som is har jag nuet och framtiden under uppsikt.