Nekromanti Liten follow-up...

Rosen

Myrmidon
...till tråden Tidiga skämtspel för nån månad sen.

Vi nämnde det hemmagjorda rollspelet "Tuff och Skitig", men jag kunde inte säga vem som hade konstruerat det eftersom spelet låg uppe hos farsan. Troberg skrev:
Skaplig gissning, var det inte Patrik Persson?

Nu är jag på plats hos gubben och har kunnat kolla. Helt riktigt - Tuff och Skitig* (6 sidor A4 inkl rollformulär) skrevs av Patrik Persson, aka Hurricane Game Design. Har för mig att jag inköpte mitt ex på MittCon '91, samma konvent där man kunde köpa Apa the Roleplaying Game.
Jag hittade också ett "Tuff och Skitig the PBM" som jag helt hade glömt bort; fick tag på det på första DalCon, antar jag.

* Totalt UtFlippat Flum OCH SuperKonstigt IntelligensTest i Grupp

--
Åke

Troberg

Sinister eater
Troberg skrev:
"Skaplig gissning, var det inte Patrik Persson?"
Nu är jag på plats hos gubben och har kunnat kolla. Helt riktigt
Och av detta kan man lära sig två saker:

1. Spelföreningen i B-staden har skapat oproportionerligt många rollspelspersonligheter. Patrik Persson, Magnus Seter, Dante, Herr Nils, jag och 14 Lokomotiv. (Ursäkta om jag glömder någon)
2. Lita på allt jag säger. Jag har aldrig fel. Lita blint på mitt ord. Jag är allsvetande. Gör som jag säger så gör du rätt. Ge mig alla dina pengar och din flickvän.

[ QUOTE ]
Spelföreningen i B-staden har skapat oproportionerligt många rollspelspersonligheter.

[/ QUOTE ]

Jag tror det finns en tydlig koppling mellan påståendet och tråden "Rollspel för töntar?" :gremwink: