Nekromanti Liten fråga (Marco!)

Frixeray

Swordsman
Okej, okej, jag vet att klagat på frågan förut men kan ändå inte låta bli att ställa den ändå:

Kommer Eon CRPG någonsin att släppas? Har ni hittat några ersättare till Computerhouse? Vore bara kul att få veta...

Big Marco

Läskig
Re: Eon CRPG

Projektet är inte dött, men bra nära. Jag skulle jämställa det med koma.

Frixeray

Swordsman

Projektet är inte dött,

Tackar för det, vi kan ju alltid hoppas

men bra nära. Jag skulle jämställa det med koma.

That does it. Vi kanske borde sluta hoppas nu...

Nä, vi får alltid hoppas att det blir nått, även om det ser jävligt mörkt ut just nu. Jag tar nästan för givet att du meddelar oss om det händer nåt med spelet Marco. Lycka till!

Watchman

Warrior

Hoppas ni får igång arbetet med det någon gång. Jag såg verkligen fram emot ett Eon-dataspel.

Big Marco

Läskig

Givetvis berättar jag om något sker. Under tiden får jag väl spela om versionen jag har liggande på min hårddisk. ,-)

Emil

Hero
Svårt?

Givetvis berättar jag om något sker. Under tiden får jag väl spela om versionen jag har liggande på min hårddisk. ,-)

Är det verkligen så svårt att få tag på en utvecklare som vill slutföra ett halvfärdigt projekt? Det finns väl många små utvecklare i Sverige?

/Emil

Vindhand

Myrmidon
Re: Svårt?

Jag skulle tro det. Det är ganska jobbigt att sätta sig in i andra människors kod, särskilt som de programmerare som dokumenterar väl är mer sälsynta än piggelin i helvetet. Lägg till det att det redan förflutit en rätt lång tid om man set till hur snabbt spel blir föråldrade.

Personligen tror jag att spelet kommer ligga och damma i fem ås för att sedan ges bort till de nostalgiska Eon-spelare som vill göra det färdigt och släppa det till de övriga fansen gratis. Om jag är optimistisk d.v.s...

Jag hoppas bara att NG inte betalade i förskott...

Emil

Hero
Re: Svårt?

Jag skulle tro det. Det är ganska jobbigt att sätta sig in i andra människors kod, särskilt som de programmerare som dokumenterar väl är mer sälsynta än piggelin i helvetet.

Nä, då är det ju lite surt. Fick lära mig på mina programmeringslektioner att man alltid ska dokumentera, men är ju troligt att duktiga programmerare inte är helt inne på samma linje.

Lägg till det att det redan förflutit en rätt lång tid om man set till hur snabbt spel blir föråldrade.

Njae, spelet verkar inte direkt vara föråldrat än. Spelet har fortfarande ganska höga systemkrav.

Personligen tror jag att spelet kommer ligga och damma i fem ås för att sedan ges bort till de nostalgiska Eon-spelare som vill göra det färdigt och släppa det till de övriga fansen gratis. Om jag är optimistisk d.v.s...

Jo, risken är väl överhängade eftersom det inte skett något hittills.

/Emil