Nekromanti Liten lägesrapport

Krille

Super Moderator
Åkej, lite sort of glada njos härifrån Skövde.

Jag har faktiskt fått tummen ur och börjat skriva lite Eon-material igen, efter en längre tids uppehåll på den punkten.

Och nej, det är inte Drakar vi talar om.

Istället har det kommit ett tillfälligt kreativt influx vad gäller Misslor. Till exempel har rent "juridiska" saker specificerats: hur går ett ting till, när är misslor myndiga (ur andra misslors synvinkel, vill säga, och här har jag nog lite dåliga nyheter: misslor som inte är föräldrar anses vara omyndiga och har därmed ingen talan på tinget) et cetera. Mer om geografi, historia, kultur och språk har skrivits, och en massa annat. Just nu skriver jag på misslornas motsvarighet till Första Mosebok, Eddan och Kalevala: Sagan om Trollvintern, det epos som förklarar misslornas existens i världen och syftet med varat. Jag ska nog klämma in lite recept på hur man tillagar missla också.

Och nej, det finns inte en suck i helvete att all den här informationen får plats på 16 sidor, såvida inte någon sätter deet i sexpunkters text, inte har några som helst bilder och skippar smutstitel, tryckort och titelblad och sånt.

Krille

Super Moderator
Näpp

Inte annat än att det sker under en veckodag då Gummikycklingen står i Ångestens stjärntecken och någon gång efter att Calle har fått åtta timmars ostörd nattsömn.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Hur många sidor hoppas du på ?

Kom igen, det är klart att du vill skriva minst 108 sidor om misslorna :gremwink:

Men allvarligt vad siktas det på ? 32, 48, 64 ?

/Naug, som ser fram emot misslemodulen nästan like mycket som han ser fram emot drakar-modulen

Kakan

Veteran
kan man fortfarande ställa frågor om misslorna eller blir svaret "köp modulen va!"? :gremsmile:

Krille

Super Moderator
"kan man fortfarande ställa frågor om misslorna eller blir svaret "köp modulen va!"?"

Frågor kan du väl ställa. Det intressanta är om jag möjligen svarar.

Kakan

Veteran
det är ju sant. om inte så får du väl se det som inspiration till modulen, för här kommer det:
1) vad är de älste för något? yrkesmässigt alltså? präster, lärd, andebesvärjare, något helt annat? andebesvärjare, eller i alla fall någon med andeförnimmelse verkar väl inte helt osannolikt med tanke på deras tro på andar...
2) har misslor adel, eller likande? min karaktär råkade få en förvärvad lågadlig titel på sina bakgrundsslag, och en vän har en missla som är grevinna, frågan är då, är det här titel bland människor, bland misslor (och i så fall, med vilka privilegier), eller borde adelstitlar vara förbjudna för misslor på bakgrundstabellerna?
3) hur ser misslor på barn utanför äktenskapet? min karaktär har nämligen råkat bli.. ehh.. myndig (även om han inte vet om det än)...

Krille

Super Moderator
"1) vad är de älste för något? yrkesmässigt alltså?"

I den mån de inte har det som bisyssla till deras huvudsyssla så torde Primitiv magiker eller Andebesvärjare funka bäst. Annars är det en bisyssla.

"2) har misslor adel, eller likande?"

Näpp. Slå helt enkelt inte på tabellen för Börd.

"3) hur ser misslor på barn utanför äktenskapet?"

...går det?

Till att börja med, misslornas enda motsvarighet till äktenskap är att två misslor förkunnar att de numera är ett par och sedan flyttar ihop, vilket man sedan firar med en sjujefla fest.

Vidare, på grund av misslornas förmåga att dela minne så "funkar" det inte särskilt ofta med "fel" missla.

Läs mer.

Kakan

Veteran
1) ok.
2) äsch. får ta ett snack med SL om hur vi löser det då...
3) jag ska citera dig här (från den otroligt interesanta missleromantiktråden)
Det största problemet brukar inte härröra från svartsjuka, utan från beslutsångest. Om en missla har två uppvaktare och den ene uppvaktaren funkar och den andre är sexig/rik/hipp och inne/whatever så kan den uppvaktade misslan få rätt grov beslutsångest. I det fallet kommer man in hårt i "katten kring het gröt"-läget i ett grovt trefrontskrig.
jag tror att det där är en beskrivning på min karaktär.. med hans värde i vilja är han dessutom beslutsångest personifierad! problemet är ju som sagt att misslor delar minnen med varandra, så han är inte så önskvärd hos den flickan han flyttade ihop med längre.. dessutom är alltså att en av flickorna är gravid, så jag funderar lite på vad folk andra misslor kommer att tycka om det..

Krille

Super Moderator
" så jag funderar lite på vad folk andra misslor kommer att tycka om det.. "

"Det är sådant som händer". Flickan kommer att bli myndig, pojken blir det inte, och barnet adopteras av flickans familj. Hittar flickan den rätte så blir det denne som anses vara far till barnet.

Kakan

Veteran
jäklar vad min karaktär har sumpat det, inte undrar på att han är ute och äventyrar och inte vågar visa sig där hemma =O