Nekromanti Liten tävling! Magnus i Dragon 317

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
I Dragon nummer 317 är jag med! Fast inte som ni tror... kanske.

Den som hittar mig först och postar detta på forumet får en öl/cider/cola av mig på nästa forumsöl! Ja, det betyder visserligen att ni har störst chans att få ert pris om ni bor i Stockholm, men ni kan ju ställa upp i alla fall!

Magnus

PS. Två personer är diskvalificerade. De vet vilka de är! DS.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Jag vet, jag vet! ...

Fast jag är väl en av de som är diskvalificerade antar jag.

Ackerfors

Alas, your rapids!
En liten gissning...

Nu har jag ögnat igenom tidningen lite smått och det finns, vad jag kan se bara två möjligheter. Antingen har du stått modell till någon av bilderna eller så är det du som ställt någon eller några av frågorna som Skip Williams svarar på. Om det inte är det är jag nog ganska bränd. :gremwink:

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Det är orättvist! ...

En ynka centimeter så hade jag också varit med i Dragon 317! :gremmad:

Nåja, jag behöver ju bara vänta på Dungeon 109 (fast med tanke på allt prenumerationsstrul och alla mina klagomål kanske Paizo ogillar mig så till den milda grad att de tar bort mig även där).

walium

Ganska töntig, faktiskt
Viva la revolucion!

Din bild är med på en lista över lojala, svenska WotC-anhängare. När D20 tar över världen så kommer du att bli chef över den mäktiga svenska Post- och telestyrelsen som tack för dina insatser. Det faktum att inte mer än Dantes ena hand finns med på bilden tyder på att han är på väg att bli utmanövrerad ifrån maktens smörgåsbord och placerad som ett simpelt kommunalråd i Eslöv när väl revolutionen kommer. :gremsmile:

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Nja...

...nu vet jag ju inte hur du kommit över de dokumenten, för de ska ju vara hemliga. Men de har inget med Dragon 317 att göra! :gremlaugh:

M.

PS. Lämna gärna din fullständiga adress nedan, så att jag vet vart jag ska skicka mina ninjor! DS.

Warduke

Warrior
Ok, min gissning, trots att jag inte köpt Dragon sen 270-nåt, är att du är med på ett foto från GenCon.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Det är orättvist! ...

Var du med och spelade på spelplanen på sidan 57?
Eller har ni kanske spelat datorspel?

*börja få ont om bra gissningar*

Fast å andra sidan... Det skulle ju vara uppenbart... :gremcrazy: :tekopp:

Warduke

Warrior
Ny och förbättrad gissning

Ditt namn står med i inloggadelistan i en bild från Wizards chatrum? Eller en bild på en post på Wizards forum.

Troberg

Sinister eater
Re: En ledtråd. Det har med mitt namn att göra (NT)

En ledtråd. Det har med mitt namn att göra
Igår skrev jag en funktion med namnet ResetError(). Det finns en Seter i det, är det något liknande?

(På samma sätt finns det en sång om mig, An der schönen blauen Donau.)

chrull

Stockholm Kartell
Magnus namn finns med på en bild som är gjord utav Bergting.

Eller om det var initialerna.

CGH

Warrior
Plockar man ut nitarna ur fem och ett halv nummer av tidningen så kan man böja dem så att de tillsammans bildar "Magnus Seter". Väldigt simpelt när man tänker efter.

Förresten vad är "Dragon" för tidning? Vad handlar den om förutom "världens populäraste rollspel"?

Edit: Eh.. det var väl en dum fråga jag ställde. Jag antar att den handlar mest om Dungeons and Dragons.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
We have a winner!

Tja, leta reda på bilden av Bergting, eller rättare sagt utsnittet av bilden, så hittar ni mitt namn.

Nu misstänker jag att Dante skvallrat för chrull innan... men det är så pinsamma gissningar att chrull tar hem priset!

M.