Nekromanti Little Fears

entomophobiac

Low Prep High Play
Den här tråden finns säkert redan i historien, men jag undrar ändå: har någon spelat detta spel?

Efter att ha läst det säger jag bara att det är nog ett av de allra mörkaste spelen jag någonsin sett. Med tanke på vilka ämnen det tar upp. (Läs: barnmisshandel, sexuella övergrepp mot barn etc.)

LeJonklev

Swordsman
Inte spelat än. håller på att skriva ihop en kampanj. Sommarkollo.
Och mås å vara att spelet innehåller de delarna du nämner men det är faktiskt inte de som är centrala. Som konstruktören av det uttrycker det "Kids chasing werewolfs". Jag tänker inte befatta mig med de delar som gäller sexuella övergrepp mot barn eller liknande utan tänker hålla mig till de mer mörka sagor-betonade delarna.
För övrigt är Littel fears det enda skräckspel jag någonsin sett som tilltalat mig det minsta.

/Johan

Rising

Vila i frid
"Efter att ha läst det säger jag bara att det är nog ett av de allra mörkaste spelen jag någonsin sett. Med tanke på vilka ämnen det tar upp. (Läs: barnmisshandel, sexuella övergrepp mot barn etc.)"

Nja, spelet tar ju ganska stort avstånd för att man skulle blanda in de delarna i ens spelsessioner. Man kan göra det om man vill, men man blir ju avrådd från det i boken. Dessutom hänger det inte ihop särskilt väl med resten av materialet.

Då är ju Kult värre, som snarast uppmuntrar en till droganvändning, sexuella lekar, vansinne och övergrepp. Det hänger ihop med allt annat på ett mer centralt sätt.

---

Men Little Fears är okej. Jag hade velat se fler Closetmonsters och färre Onda Gudar och sån't dock. Det känns inte riktigt 100. Antagonisterna ska ju vara "barnrmonster", inte någon sorts mystiska, perverterade arkonter.

Det är iaf min åsikt.

Men det är helt okej. Helt okej. Alla rollspel som försöker sig på något annorlunda är bra.

/Rising