Nekromanti Littlest Lovecraft - Cthulhubarnböcker!

Trasapa

Swordsman
Skit! Jag har just skaffat mig en liten spawn of horror som är en ~vecka gammal, självklart må den lille tösen skolas in korrekt.

Men jag har just beslutat att försöka stävja mitt kickstarter beroende.. Äh lite till kan ju aldrig skada, det är ju för en god sak trots allt. Tack för tipset!

Trasapa

Swordsman
Äh sluta vara den som är den. Tänk på vilken målgrupp boken vänder sig till. Jag gillar idén att göra Cthulu i en färggrann tolkning för barn, det är liksom något bisarrt över det hela. Dessutom så är väl tanken att introducera de små ynglingarna till Cthulu mytosen och då är det ju bra att göra det lättillgängligt för små sinnen.

När ungen är 6 år så får hon gå över till originalen såklart, och då är ju grundarbetet redan gjort.

Arfert

Facit
Dotterns förta gosedjur var Cthulhu.
Dessutom, man kan ju inte ta myten på allvar, den är ju mest kul bara. Och Camp.

chrull

Stockholm Kartell
Arfert said:
Dessutom, man kan ju inte ta myten på allvar, den är ju mest kul bara. Och Camp.
TA TILLBAKA DET DÄR!

Arfert

Facit
Monster med bläckffiskfejs och fladdermusvingar? Drömstäder? Aliens på sydpolen? Fiskfolk?

Ska man bli rädd på riktigt? Allvarligt? :gremwink:

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Arfert said:
Monster med bläckffiskfejs och fladdermusvingar? Drömstäder? Aliens på sydpolen? Fiskfolk?

Jag är rädd för det.

/tobias, dubbeltydig

chrull

Stockholm Kartell
Arfert said:

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/XFo4jbqe_2Y"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/XFo4jbqe_2Y" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

Eksem

Champion
Jag tycker det finns teman i Lovecraft som är skrämmande i någon mån, det finns något kyligt över tankar på näringskedjan, ens minimala impact på verkligheten, insikten om hur lite vi vet om hur saker och ting är beskaffade och så vidare. Och Rats in the Walls tycker jag är äcklig på riktigt, The Shadows Over Innsmouth med (den här inbred-grejjen). Det är just det här med att bara reducera det till fiskfolk och aliens på sydpoolen som är en del av den här plyschifieringen som gör att det tappar kraft och bara reduceras till kitsch. Tycker jag då. För det är ärligt talat rätt obehagligt med fiskfolk (och fisksex Blä ).

Instämmer.

Jag har läst väldigt många av Lovecrafts noveller och ja, jag blir rädd av dem. Många gånger tittar jag oroligt runt mig i sovrumsmörkret.

Monstrena som finns renderade på bild är inte läskiga nej; men atmosfären och antydningarna och de medvetet vaga beskrivningarna skrämmer i alla fall mig.