Nekromanti Live Earth

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jag hoppas att den låga aktiviteten på forumet beror på att alla sitter bänkade framför TV-apparaterna och kollar på Live Earth - 22 timmar musik och information om miljöförstöringen. Det är ett liknande projekt som Live Aid 1985 och Live 8 2005. Den här gången är dock inte Bob Geldof inblandad utan initiativtagare är Al Gore som på senare tid kommit att förknippas med kampen för vår miljö även om han hållit på med det innan An Inconvenient Truth.

Bland artisterna finns AFI, Beastie Boys, Bloc Party, Dave Matthews Band, James Blunt, Bon Jovi, Corinne Bailey Rae, Madonna, Foo Fighters, Genesis, Kelly Clarkson, KoЯn, Linkin Park, Mando Diao, Metallica, Red Hot Chili Peppers, Shakira, Smashing Pumpkins, Snow Patrol, The Police, The Who och många många många fler.

http://www.liveearth.org/

walium

Ganska töntig, faktiskt
Min låga aktivitet...

...beror på att jag snart ska iväg och jobba. Men jag önskar alla lättingar som har tid att sitta bänkade 22 timmar framför tv:n lycka till.

Storuggla

Champion
Min usla aktivitet beror på att jag har en kasse böcker om östrom att läsa såfort jag blivit klar med den jag läser nu, Lucky Star 13 kom precis ut i subbad form och jag funderar på att invadera england i HoI2DD. Live Earth? Bah. Som om jorden skulle ta nytta av att jag kolla de på den?

Storuggla, och så frostar jag av frysen

Saxifrage

Hero
Jag tillåter mig en kort kommentar: PWA-HA-HA-HA!!!

Nåja, det är väl kul att någon försöker...

/Sax, cynisk intill döden

Johan K

Gammal & dryg
Hade gjärna sett denna Live earth faktsitk. Dock krockade den med att jag var på HalmiCon, så för min del så får jag bara hoppas att det var servärt.

Ymir

Liten kantbaron
Jag tyckte det var lite fattigt att de bara hade ett enda framträdande på Antarktis. Kunde de inte skickat typ Shakira eller Red Hot Chilipeppers dit, istället för att bara ställa upp med ett okänt lokalt forskningstationskällarband? För det hade varit, typ, hur häftigt som helst.

- Ymir, tycker

Saxifrage

Hero
Kunde de inte skickat typ Shakira eller Red Hot Chilipeppers dit, istället för att bara ställa upp med ett okänt lokalt forskningstationskällarband?

Tanken var väl att galan skulle vara så "CO2-neutral" som möjligt (allt annat hade väl varit PR-mässigt omöjligt), och då håller det inte riktigt att skeppa artister till Antarktis. Egentligen är det väl rätt sympatiskt att källarbandet (vilket?) får lira på Antarktis, lite "alternativ melodifestival" över det...

/Sax, kolsyreneutral

Rising

Vila i frid
Jag såg det inte på TV, men har kollat in Spinal Tap i efterhand på Youtube. (De kommer in med typ hundra miljoner basister - att inga i publiken verkar fatta hur stort det är skyller jag på dålig undervisning i skolorna)

Pink Torpedo FTW.

Synd att inte Youtubes volymreglage går upp till 11.

Saxifrage

Hero
"Ok, last resort - experimental jazz!" :gremgrin:

Det klippet måste jag se. Tänk att Spinal ställde upp för miljön. Jag minns att de lirade på ngn annan stödgala för ett par år sedan (stödgalorna var inte många under 90-talet, men de fanns).

/Sax, stonehenge

Ackerfors

Alas, your rapids!
Det stora problemet med att ha stora kändisar på Antarktis är att stället är nattsvart dygnet runt från april till oktober och att det är för kallt att flyga dit och båtarna inte kommer i närheten för att det är för mycket is under samma tid. Jag tror ju inte att varken Red Hot eller Shakira hade varit särskilt sugna att stanna där med 4000 nördiga biologer i ett halvår.

Dessutom var Nunatak riktigt bra:
Nunatak - Whould you do it alla again
Nunatak - How many people
(Ja, i och med de faktorerna jag nämnde ovan är de inte live utan inspelade tidigare (vilket förstås är ett motargument till det jag skrev tidigare om att det hade varit snudd på omöjligt att skicka dit någon stor artist för att spela live (jag suger)))

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag tror ju inte att varken Red Hot eller Shakira hade varit särskilt sugna att stanna där med 4000 nördiga biologer i ett halvår.
Nej, men vi andra hade sluppit dem i ett halvår?