Nekromanti Livets gåtor (Rollpersonskoncept)

Xyas

Swashbuckler
Arvidos MC said:
Jag har lite tankar om hur man kan använda de här gåtorna för att skapa/gestalta rollpersoner, men just nu vill jag bara fråga vad texten väcker för spontana tolkningar och idéer i er.
Har inte læst God45s tråd om det har någon betydelse. Men jag tycker det hær ser spænnande ut och det studsar raskt i inspirationsnerven nær jag læser det. Spontant ær det hær något jag gærna skulle anvænda som spelledare, som någon sorts avstamp før skapande av SLPs. Men det skulle också kunna vara intressant som grundstome før rollpersoner och regelværk i ett spel med ideal som tema (jættespontant och inte særskilt genomteænkt hær :gremsmile: )

Sodivra

Champion
Arvidos MC said:
Jag började skriva på det här inspirerat av God45 personlighetsenneagramtråd, det är en sida långt ungefär:

https://docs.google.com/document/d/1cTF3EjJG6v2Lo2JADXMFm2L94sMjS6CCfLFE-saKgJo/edit?usp=sharing

Jag har lite tankar om hur man kan använda de här gåtorna för att skapa/gestalta rollpersoner, men just nu vill jag bara fråga vad texten väcker för spontana tolkningar och idéer i er.
Vi använde dessa som "karaktärsklasser" i Psychodrame. Det funkade utmärkt! Psychodrames klasser är ungefär såhär detaljerade redan. Och baserade på samma teman. Så... ja. :gremsmile:

Våra rollpersoner brottades med Ärans gåta, Kärlekens gåta... Simon sa inte vad han valde till sin rollperson, men jag gissar... Grubblandets gåta!

God45

#PrayersForBahakan
De här ser jättebra ut som grundstomar för karaktärer. Jag snor de här tills när jag ska starta min nästa kampanj :gremsmile: