Edit: Ah, jag läste lite väl snabbt och insåg inte att du specifikt efterlyste thrillers, men jag låter min post stå kvar. Kanske någon har nytta av den. Thrillers är tyvärr inte en genre jag själv är så intresserad av.
Lovecrafts "Skräckens Labyrinter"; fyra av HPL's berättelser,
inlästa av Ernst-Hugo Järegård. Jag skulle nog inte klassa Ernst-Hugo som en jättebra ljudboksuppläsare egentligen, eftersom han spelar över och tappar tråden emellanåt, och freestylar tills han hittar tillbaka - men hans inläsningar är faktiskt något av en upplevelse. Min favorit är "Färg bortom tid och rum", där han verkligen tillför till stämningen.
Om du inte har något emot att lyssna på engelskspråkiga inläsningar finns flera intressanta gratisalternativ.
Jag har lyssnat igenom hela skräckavdelningen hos
Librivox. Det är författade verk som är såpass gamla att de tillfallit allmänheten. Librivox Foundation består av volontärer som läser in dem som ljudböcker. Man har t.ex. läst in många verk av Arthur Conan Doyle. Nackdelen är förstås att vissa inläsare är bra, medan andra är superdåliga. På det hela taget tycker jag dock att kvaliteten är acceptabel. Några av mina favoriter är:
Robert W. Chambers - The King in Yellow
William Hope Hodgson - The House on the Borderland
Arthur Machen - The Great God Pan
I stort sett har jag gått över till att lyssna på Podcasts numera. Jag lyssnar framför allt på rollspels-poddar, men det finns även poddar som sänder inläst fiktion eller som går igenom fall inom genren "True Crime". Av dessa är några favoriter:
Nightmare Magazine: Inläsningar av skräcknoveller eller utdrag ur skräckromaner. Produktionen håller en mycket hög kvalitet utan en överdrivet massa reklam.
Lightspeed Magazine: Systerpublikation till ovan nämnda Nightmare Magazine, fast med fokus på Sci-fi.
Invisibilia: En dokumentär-podd som tar upp lite udda sidor av tillvaron. Inte så nervkittlande kanske, men underhållande. Professionell kvalitet.
Serial: Professionellt producerad TrueCrime-podd som tar upp ett mordfall under en hel säsong. Den här har alla lyssnat på, men tyvärr verkar inte säsong 2 komma ur startblocken.
Criminal: Ytterligare en professionellt producerad podd inom genren TrueCrime. Inte lika trollbindande som Serial, men klart värd att lyssna på.
Obiter Dictum: Svensk podd om populärkultur. Deras specialavsnitt (där de håller sig till ett ämne under avsnittet) är riktigt intressanta, men i övrigt så har den börjat bli ganska avslagen efter många säsonger.
The Generation Why Podcast: En ljudmässigt ganska taffligt producerad podd som tar upp både TrueCrime och diverse konspirationsteorier. Jag gillar den p.g.a. värdarnas noggranna genomgångar och nyktra analyser.